خبرگزاری کار ایران

موافقت کمیته روابط خارجی سنا با انتصاب پمپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۴۹

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور برای وزارت خارجه موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، بامداد امروز- سه‌شنبه- به «مایک پمپئو» گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور برای امور خارجه آمریکا رأی مثبت دادند.

 با رای مثبت کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، رأی‌‌گیری نهایی برای تأیید مایک پمپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا تا یکشنبه هفته آینده در صحن اصلی مجلس سنا برگزار می‌شود.

در حالی‌که پیشتر سناتور جمهوری‌خواه «رند پال» اعلام کرده بود به پمپئو رای منفی خواهد داد، نظر خود را عوض کرد و به وی رای مثبت داده است. جمهوریخواهان با ۱۱ رای در مقابل ۱۰ رای دموکرات‌ها، اکثریت را در این کمیته در اختیار دارند.

مایک پمپئو در صورت تایید توسط اعضای سنای آمریکا دومین وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ خواهد بود.

هفته گذشته اعلام شد که مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای برنامه‌ریزی مذاکرات رهبران کره‌شمالی و ایالات متحده، با «کیم جونگ‌اون» دیدار کرده‌ است.

سفر محرمانه یک مقام بلندپایه آمریکایی به کره‌شمالی و دیدارش با رهبر این کشور، از سال ۲۰۰۰ به این‌سو بی‌سابقه‌ بوده است. در سال ۲۰۰۰ «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه وقت آمریکا با «کیم جونگ‌ایل» پدر رهبر فعلی کره‌شمالی دیدار کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز