خبرگزاری کار ایران

افزایش ارزش بازارهای سهام آسیا

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۹۲

بازارهای سهام آسیا پس از دو هفته رکود افزایش یافت و ارزش دلار نیز که در طی پنج نشست اخیر معاملاتی در برابر بیشتر ارزش‌های پولی بالا رفته بود، نفسی کشید و نزدیک نقطه اوج چهارماهه ثابت ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارزش بازارهای سهام آسیا پس از دو هفته رکود امروز -سه‌شنبه- افزایش یافت. این افزایش زمانی روی داد که سرمایه‌گذاران پس از فروش سنگین در نشست‌های اخیر معاملاتی تصمیم به استراحت گرفتند و به انتظار نشستند که آیا افزایش قیمت دلار پایدار خواهد بود یا نه. 

شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه بیرون از ژاپن دو دهم درصد بالاتر رفت که پس از دو روز افت از تاریخ ۹ آوریل به پایین‌ترین ارزش خود رسیده بود. 

سهام چین هم دو درصد افزایش یافت، حال آن‌که شاخص سهام هنگ‌کنگ یک درصد بالا رفت. 

قیمت اوراق قرضه در ایالات متحده نیز بالا رفت و به چهار روز افت ارزش پایان داد. 

ارزش دلار نیز که طی پنج نشست اخیر معاملاتی در برابر بیشتر ارزش‌های پولی بالا رفته بود، نفسی کشید و نزدیک نقطه اوج چهارماهه ثابت ماند. 

«نیک توویدیل»، دبیر اجرایی شرکت کارگزاری «راکوتن سکیوریتیز» استرالیا، گفت: «سرمایه‌گذاران اکنون با دقت بررسی می‌کنند که آیا در آستانه طوفان نوسانات مالی قرار داریم یا باید با آرامش پیش برویم تا به رشد جهانی قدرتمندتری برسیم. تنها زمان می‌تواند چنین چیزی را مشخص کند، اما به‌طور قطع بازار اخبار را زیر نظر دارد و در پی هر چیزی است که چه‌بسا به نوسان و ریسک و کاهش قیمت بینجامد.»

در عین حال، بالا رفتن قیمت نفت و کالاها در هفته‌های به نگرانی‌ها در مورد تورم افزوده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز