خبرگزاری کار ایران

ادامه پیشروی‌های ارتش در جنوب دمشق و بازپس‌گیری چندین مزرعه

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۴۳

ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی جنوب دمشق از گروه‌های تروریستی، کنترل تعدادی مزرعه را به دست گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، ارتش سوریه به عملیات خود در جنوب دمشق ادامه می‌دهد. مرکز اطلاع‌رسانی جنگ (الاعلام الحربی) اعلام کرد که ارتش سوریه کنترل برخی مزارع در محدوده مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در جنوب «الحجر الاسود» و مناطقی در شهرک‌های «یلدا» و «متنزه العاشق» و منطقه «البوایک» را به دست گرفته است.

گزارش‌ها از قلمون شرقی حاکی‌ است که حدود یک‌هزار نفر از عناصر مسلح به همراه خانواده‌های‌شان درباره خروج از این منطقه، با ارتش سوریه به توافق رسیده‌اند. طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی جنگ، امروز سومین و آخرین مرحله خروج این عناصر شورشی از قلمون شرقی انجام می‌شود.

بر این اساس، حدود ۳۵ دستگاه اتوبوس بیش از یک‌هزار نفر از عناصر مسلح و اعضای خانواده‌های‌شان را به ادلب منتقل کرده‌اند.

روز یکشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که گروه‌های مسلح در قلمون زرادخانه‌ای از تسلیحات سنگین، تانک‌ها، خودروهای زرهی و انواع موشک‌ها به ارتش سوریه واگذار کردند و این اقدام در آستانه اعلام قریب‌الوقوع قلمون به‌عنوان منطقه امن، انجام شد.

مرکز مذکور همچنین اعلام کرد که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن سیطره خود بر شهرک «الزین» در حد فاصل شهرک‌های یلدا و الحجر الاسود را بعد از درگیری‌ با داعشی‌ها، تثبیت کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز