خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌های مردمی در ارمنستان

کد خبر : ۶۱۶۳۶۶

پس از خودداری دولت ارمنستان از گفت‌وگو با مخالفان بر سر انتقال قدرت، هزاران نفر از مردم این کشور به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی استعفای «سرژ سرکیسیان» نخست‌وزیر ارمنستان از این سمت و خودداری دولت از گفت‌وگو با مخالفان بر سر انتقال قدرت، هزاران نفر از مردم این کشور امروز –چهارشنبه- بار دیگر به خیابان‌ها آمدند.

بر این اساس، مقام‌های ارمنستان فضای ایروان، پایتخت این کشور را با اعزام هزاران نفر از نیروهای پلیس به مرکز این شهر امنیتی‌تر کردند.

بر همین اساس، صدها هزار نفر از معترضان در این کشور به رهبری «نیکول پاشینیان» رهبر ۴۲ ساله خود در اعتراض به عدم تمایل حزب حاکم جمهوری‌خواه به تسهیل روند انتقال قدرت پس از استعفای سرکیسیان به خیابان‌ها آمدند.

معترضان در این اعتراض‌ها شعار «نیکول نخست‌وزیر» و «ما صاحبان این کشور هستیم» را سردادند.

معترضان نسبت به درگیری‌های مقام‌ها در صورت عدم حل پیدا شدن فوری راه‌حل هشدار دادند.

«روژانا وارتانیا» وکیل ۴۰ ساله در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که در صورت عدم تغییر ترک قدرت توسط جمهوری‌خواهان، خطر شورش و درگیری وجود دارد. مردم می‌خواهند که جمهوری‌خواهان قدرت را ترک کنند.

سرژ سرکیسیان رئیس‌جمهوری پیشین ارمنستان که قصد داشت به سمت نخست‌وزیری در این کشور برسد، با اعتراض‌های گسترده مردمی در این کشور مواجه شد. وی در میان اعتراض‌ها سوگند یاد کرد اما چند روز قبل با شدت گرفتن تظاهرات مردمی از سمت خود استعفا داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز