خبرگزاری کار ایران

ترامپ در ماه جولای به بریتانیا سفر می‌کند

کد خبر : ۶۱۶۶۰۶

رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قرار است در ماه جولای به بریتانیا سفر کند. با این وجود، مقام‌ها هشدار دادند که سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن هنوز در حال برنامه‌ریزی است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان پالیتیکس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، قرار است در ماه جولای به بریتانیا سفر کند. این خبر را دو منبع آگاه با این مسئله عنوان کردند. این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که مدتی است درباره دیدار ترامپ با نزدیک‌ترین متحدش گمانه‌زنی می‌شود. 

با این وجود، مقام‌ها هشدار دادند که لااقل یکی از برنامه‌های پیشین سفر ترامپ به انگلستان لغو شد. آنها همچنین گفتند سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن هنوز در حال برنامه‌ریزی است. در این رابطه هنوز هیچ اعلامیه رسمی منتشر نشده است و کاخ سفید و سفارت بریتانیا در واشنگتن از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده‌اند. 

انتظار نمی‌رود که این سفر «دیداری رسمی» باشد که «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، بیش از یک سال پیش پیروزمندانه در کاخ سفید درباره‌اش حرف زده بود. می که نخستین مهمان خارجی ترامپ در واشنگتن بود، اظهار امیدواری کرده که افتخار پذیرایی از رئیس‌جمهوری آمریکا بتواند «روابط ویژه» دو کشور را در وضعیت نامطمئن فعلی مستحکم کند. این در حالی است که شخص ملکه الیزابت دوم از ترامپ برای سفر به بریتانیا دعوت به عمل آورده است. 

با این حال، از آن زمان، تنش میان دو کشور ادامه پیدا کرده، از جمله انتقاد ترامپ از شهردار لندن، پیام‌های توئیتری‌اش درباره بمب‌گذاری در پایتخت انگلستان و بازنشر پیام‌های توئیتری‌اش درباره گروه راست افراطی انگلستان. 

در عوض، سفر ترامپ به بریتانیا «دیداری کاری» تلقی می‌شود و جزئیات پرزرق‌وبرقی چون رژه سواران یا ناهار با اعضای هیئت دولت در کاخ باکیتگهام جایی در آن ندارد. دیدار با ترزا می و مشاورانش در برنامه این سفر قرار دارد که مشتاق‌ هستند در پی نزدیک شدن به تاریخ خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، گفت‌وگوها را درباره توافق‌های جدید تجاری با آمریکا آغاز کنند. 

ممکن است دیدار با ملکه بریتانیا نیز در برنامه سفر ترامپ گنجانده شود، اما مقام‌های رسمی می‌گویند که هنوز تصمیمی قطعی در این‌باره گرفته نشده است. همچنین درباره این‌که دیدار با ترامپ در لندن یا دیگر شهرهای بریتانیا صورت گیرد هنوز تصمیم‌گیری نشده است. این در حالی است که انتظار می‌رود در شهری چون لندن تظاهراتی در اعتراض به سیاست‌های او برپا شود.  ترامپ مالک دو زمین گلف در بریتانیا است که هر دو در اسکاتلند قرار دارد. 

«صدیق خان»، شهردار لندن، در گفت‌وگو با انجمن مطبوعات بریتانیا در چند روز گذشته، گفت که این احتمال وجود دارد که همزمان با ورود ترامپ به این کشور تظاهراتی صورت بگیرد. وی اما اعلام کرد که این تظاهرات مسالمت‌آمیز خواهند بود.

خان گفت: «شکی ندارم که اگر ترامپ به بریتانیا بیاید، افرادی هستند که می‌خواهند به‌صدای بلند و به‌صورت مسالمت‌آمیز نظرشان را درباره او بیان کنند.»

،شهردار لندن که در حساب توئیتر خود به ترامپ تاخته بود و حتی گفته بود که او نباید از بریتانیا دیدار کند ادامه داد: «شهر ما تاریخ بی‌نظیری از تظاهرات دارد که توانسته باعث ایجاد تغییر شود. نکته کلیدی قانون‌مداری و مسالمت‌آمیز بودن چنین تظاهراتی است.»

ترامپ در سفرهای پیشین خود به اروپا به‌طور عمده از تظاهرات گسترده اجتناب کرده است. مردم پاریس توجهی به دیدار ترامپ از پایتخت کشورشان در ماه جولای نشان ندادند. حضور ترامپ در اجلاس سران ۲۰ در هامبورگ، تظاهرات آنارشیست‌ها را در این شهر در پی داشت، اما چنین اعتراض‌هایی هنگام برگزاری نشست‌هایی از این دست طبیعی است.

ترامپ پیشتر بنا بود در ماه فوریه به لندن بیاید و در مراسم بازگشایی سفارت آمریکا شرکت کند. معاونان در واشنگتن و لندن درباره این سفر کوتاه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

اما هزینه‌های بالای این سفارت جدید که میلیاردها دلار بود، سبب شد ترامپ از این کار صرف‌نظر کند. 

او در این رابطه در حساب توئیتری‌اش نوشت: «معامله بدی است! می‌خواستید روبان بازگشایی این ساختمان را پاره کنم؟ نه!» 

     

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز