خبرگزاری کار ایران

رئیس کارکنان ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد:

جزئیات دیدار کیم جونگ‌اون و مون جائه‌-این

کد خبر : ۶۱۶۶۲۴

رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهوری کره جنوبی فردا -جمعه- با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. این اولین‌باری است که پس از گذشت یک دهه مقام‌های دو کشور با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند که «مون جائه‌-این»، رئیس‌جمهوری این کشور، فردا -جمعه- در حالی با «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، دیدار خواهد کرد که کیم با پای پیاده از سرحدات نظامی کشورش برای نخستین نشست با مقام‌های کره‌جنوبی عبور خواهد کرد. این اولین‌باری است که پس از گذشت یک دهه مقام‌های دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. 

«ایم جونگ‌-سئوک»، رئیس کارکنان ریاست‌جمهوری کره جنوبی در نشستی خبری به رسانه‌ها گفت که گارد احترام این کشور رهبران دو طرف را برای شرکت در مراسم خوشامدگویی در میدانی در پانمونجوم همراهی خواهند کرد. پانمونجوم روستایی مرزی میان دو کشور است که بناست این دیدار تاریخی در آن صورت بگیرد. 

گفت‌گوی رسمی میان کیم و مون ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی (یک و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ) در خانه صلح در پانمونجوم برگزار خواهد شد؛ یک ساعت پس از آن‌که کیم قرار است از مرز کره شمالی عبور کند. 

ایم گفت که پس از پایان نخستین جلسه گفت‌وگو، کیم و مون جداگانه ناهار خواهند خورد و پس از آن، بعدازظهر، در مراسم نمادین کاشتن درخت شرکت خواهند کرد. 

وی گفت که در این مراسم یک درخت کاج در مرز میان دو کشور به عنوان نماد «صلح و شکوفایی» کاشته خواهد شد. برای کاشت این درخت از خاک کوه پکتو در کره‌شمالی و کوه هالا در کره‌جنوبی استفاده خواهد شد. 

ایم به رسانه‌ها گفت که کیم و مون با آبی که از رود تاییدونگ در کره‌شمالی و رود هان در کره جنوبی برداشته شده به درخت آب خواهد داد. پس از آن، مون و کیم، پیش از آن‌که دور جدید گفت‌وگوها را شروع کنند، در پانمونجوم با یکدیگر قدم خواهند زد.

به گفته ایم، در انتهای گفت‌وگوها کیم و مون معاهده‌ای را امضا می‌کنند و بیانیه‌ای منتشر خواهند کرد. وی افزود که در ادامه، دو رهبر در طرف جنوبی با یکدیگر شام خواهند خورد و پیش از آن‌که از یکدیگر جدا شوند، نمایشی ویدئویی را با عنوان «بهار متحد» تماشا خواهند کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز