خبرگزاری کار ایران

نیوزوییک گزارش داد؛

آیا جایزه صلح نوبل به ترامپ می‌رسد؟

کد خبر : ۶۱۷۶۲۶

پس از صلح میان دو طرف متخاصم در شبه‌جزیره کره، گمانه‌زنی‌هایی در این‌باره که رئیس‌جمهوری آمریکا لایق جایزه صلح نوبل است، مطرح می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، حالا که غیرممکن تاحدودی ممکن شده و صلح میان کره جنوبی و کره شمالی برقرار شده، گمانه‌زنی‌هایی درباره این آغاز شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، باید برنده جایزه نوبل صلح شود. اگر صلح در شبه‌جزیره کره برگزار شود، کمیته نوبل با انتخاب سختی در رابطه با نامزدی ترامپ برای نوبل صلح روبه‌روست. 

قدردانی از کسانی که صلح را در این منطقه به ارمغان آورده‌اند به‌نظر انتخاب آسانی می‌رسد، اما تصمیم به دادن این جایزه به ترامپ می‌تواند کمیته نوبل را وارد بحثی ناخوشایند در این‌باره کند که آیا باید به مردی جایزه بدهد که آشکارا رهبران خارجی را مسخره می‌کند، چندین حمله موشکی را ترتیب داده و تهدید به جنگ کرده است. 

نیوزویک در ادامه نوشت: اما چنانچه آشتی در شبه‌جزیره کره به‌صورت کامل حکم‌فرما شود، چطور می‌توان به این دستاورد بی‌توجه بود؟ «دونالد ترامپ جونیور»، فرزند رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که نتیجه این گفت‌وگوها و تلاش‌ها هرچه که باشد، پدرش هیچ‌گاه مورد تمجید قرار نخواهد گرفت. او در حساب توئیتری خود نوشت: «یادتان باشد چه کسی تصمیم این کارها را گرفت. نخبگان جهان هیچ‌گاه چنین تقدیری از او نخواهند کرد.»

بحث فقط بر سر ترامپ نیست. به گزارش مجله «نیویورک»، یک کارشناس احتمالات بریتانیایی اعلام کرده است که در سال جاری، ترامپ و «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، هر دو می‌توانند برنده این جایزه باشند. 

پس از دیدار موفقیت‌آمیز میان رهبران شبه‌جزیره کره، ترامپ نیز قرار است به‌زودی با رهبر کره‌شمالی دیدار کند. 

رهبران حزب جمهوری‌خواه معتقدند که چنانچه دیدار کیم جونگ‌اون و دونالد ترامپ منجر به صلح پایدار شود، اهدای جایزه نوبل به رئیس‌جمهوری آمریکا تضمینی برای آن است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز