خبرگزاری کار ایران

احتمال کناره‌گیری نامزد پیشنهادی ترامپ برای تصدی ریاست سیا

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۸۱۴

موضوع کناره‌گیری نامزد پیشنهادی رئیس‌جمهوری آمریکا برای سازمان اطلاعات مرکزی در حالی مطرح شده که دلواپسی طرفدارانش از این‌که کارکنان کاخ سفید از دردسرساز شدن این نامزدی بیمناک شوند، شدت گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «جینا هاسپل»، نامزد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، برای تصدی پست ریاست سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) تصمیم دارد از این نامزدی کناره بگیرد.

به گفته دو منبع آگاه، دلیل این تصمیم نگرانی‌ها در خصوص نقش او در برنامه بازجویی سیا عنوان شده است.

این منابع گفتند که پیشنهاد کناره‌گیری او در حالی روز جمعه مطرح شد که دلواپسی طرفدارانش از این‌که کارکنان کاخ سفید از دردسرساز شدن این نامزدی بیمناک شوند، شدت گرفت. 

روزنامه واشنگتن پست برای نخستین‌بار خبر پیشنهاد کناره‌گیری هاسپل را منتشر کرد. 

به گفته چهار مقام رسمی کاخ سفید که نخواستند نام‌شان فاش شود، هاسپل روز جمعه به کاخ سفید فراخوانده شد تا درباره سابقه‌اش در برنامه بازجویی سیا توضیح دهد. به گزارش واشنگتن پست، یکی از موارد دردسرساز در این برنامه بازجویی، غرق مصنوعی است که در بسیاری از کشورها از آن به‌عنوان نوعی شکنجه یاد می‌کنند و آن را مردود و محکوم می‌دانند. 

این مقام‌ها به واشنگتن پست گفتند که جینا هاسپل در این جلسه پیشنهاد داد که از نامزدی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا کناره بگیرد تا از آسیب دیدن سازمان در جلسه کمیته اطلاعاتی سنا در روز چهارشنبه جلوگیری شود. او سپس به ستاد مرکزی سیا در ویرجینیا بازگشت. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز