خبرگزاری کار ایران

حمایت ترامپ از جینا هاسپل پس از جلسه تایید صلاحیت

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۱۵۷

گزینه رئیس‌جمهوری آمریکا برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی که پیشتر معاون اجرایی سازمان اطلاعات مرکزی بود، در صورت تایید صلاحیت، نخستین زنی خواهد بود که به ریاست سیا می‌رسد. او امروز نیز در برابر کمیته اطلاعات مجلس سنا قرار می‌گیرد که جمهوری‌خواهان در آن دست بالا را دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از «جینا هاسپل» گزینه پیشنهادی خود برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، دفاع کرد. این در حالی است که هاسپل در جلسه روز گذشته -چهارشنبه- در مجلس سنا مورد انتقاد تند و تیز نمایندگان درباره نقشش در شکنجه زندانیان در سال‌های گذشته قرار گرفت. 

ترامپ پس از جلسه تایید صلاحیت جینا هاسپل، در حساب توئیتری خود نوشت: «جینا هاسپل امروز فوق‌العاده عمل کرد. هیچ‌کس مثل او برای اداره سیا مناسب نیست!»

ترامپ پیشتر از هاسپل برای سخت‌گیری در قبال ترور و تروریسم قدردانی کرد. 

هاسپل که پیش‌تر معاون اجرایی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود، در صورت تایید صلاحیت، نخستین زنی خواهد بود که به ریاست سیا می‌رسد. او قرار است مجددا در برابر کمیته اطلاعات مجلس سنا قرار بگیرد که جمهوری‌خواهان در آن دست بالا را دارند. 

«جان مک‌کین»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا، در بیانیه‌ای گفت که با ریاست هاسپل مخالف می‌کند. او دلیل این مخالفت خود را نقش «آزاردهنده» هاسپل در سرپرستی استفاده از شکنجه در یک زندان نظامی در تایلند عنوان کرد. 

مک‌کین در بیانیه خود نوشت: «خودداری هاسپل از اذعان به غیراخلاقی بودن شکنجه ناشایست است. به گمان من، مجلس سنا باید به وظیفه خود عمل کرده و این کاندیدا را رد کند.»

هاسپل در جلسه تایید صلاحیت، قول داد که برنامه بازداشت و بازجویی را در زمان ریاست سیا ادامه نخواهد داد. او متهم شده که اجازه شکنجه غرق مصنوعی را زمانی که در سال ۲۰۰۲ ریاست زندان آمریکا در تایلند را برعهده داشت، صادر کرده بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز