خبرگزاری کار ایران

صدراعظم آلمان:

اروپا دیگر نمی‌تواند به آمریکا متکی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۲۴۴

رئیس‌جمهوری ایالات متحده، سه‌شنبه شب، اعلام کرد که از توافق هسته‌ای بیرون می‌آید و آن را توافقی «وحشتناک و یک‌جانبه دانست که هیچ‌گاه نباید منعقد می‌شد». تصمیم او واکنش شدید‌الحن دیگر امضاکنندگان این توافق را در پی داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، گفت که اروپا دیگر نمی‌تواند برای حفاظت از خود به آمریکا متکی باشد.

در همین حال، «ژان‌-کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت که آمریکا با خروج از برجام اعتبار خود را از دست می‌دهد و اروپا باید نقش آمریکا را به عنوان رهبر جهان کنار بگذارد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، سه‌شنبه شب، اعلام کرد که از توافق هسته‌ای بیرون می‌آید و آن را توافقی «وحشتناک و یک‌جانبه دانست که هیچ‌گاه نباید منعقد می‌شد». تصمیم ترامپ واکنش شدید‌الحن دیگر امضاکنندگان این توافق را در پی داشت. 

همزمان با اعلام نگرانی بسیاری در رابطه با تصمیم ترامپ، رئیس کمیسیون اروپا نیز در این زمینه ساکت نماند و واشنگتن را سرزنش کرد که «دیگر علاقه‌ای به همکاری با دیگر کشورهای دنیا ندارد».

یونکر گفت: «در این نقطه، باید ایالات متحده را که به‌عنوان یک بازیگر جهانی قدرت خود را از دست داده است با کشوری دیگر جایگزین کنیم. از این گذشته، آمریکا در پی این تصمیم،‌ در طولانی‌مدت، نفوذ خود را نیز از دست خواهد داد».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز