خبرگزاری کار ایران

سقوط ارزش سهام ایرآسیا در پی عذرخواهی رئیس این شرکت

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۴۲۷

سهام ایرآسیا روز دوشنبه ۱۰ درصد سقوط کرد، اما کمی بعد، در مقایسه با سقوط ۹ دهم درصدی در شاخص مالزی، دوباره اندکی بالا رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارزش سهام شرکت هواپیمایی «ایرآسیا» امروز -دوشنبه- در نخستین دور از دادوستد پس از انتخابات مالزی، ۱۰ درصد سقوط کرد. ارزش سهام این شرکت پس از آن سقوط کرد که «تونی فرناندز»، رئیس ایرآسیا، به‌خاطر حمایت از «نجیب رزاق»، نخست‌وزیر پیشین این کشور در انتخابات عذرخواهی کرد. 

نجیب رزاق در این انتخابات از «ماهاتیر محمد»، رقیبش در حزب مخالف، شکست خورد. حزب ائتلافی باریسان ناسیونال که از ۱۹۵۷ بر مالزی حکم رانده بود، برای نخستین بار از مسند قدرت کنار رفت. 

شرکت ایرآسیا در چندین کشور آسیایی پرواز دارد، اما بازار اصلی آن در مالزی است و منبع اصلی درآمد این شرکت تلقی می‌شود. شرکت دولتی مالزی ایرلاین رقیب اصلی ایرآسیا است و این شرکت برای گسترش پروازهایش به تایید دولت نیاز دارد. 

دو روز پیش از انتخابات روز چهارشنبه، فرناندز ویدئویی را منتشر کرد که در آن به ستایش از نجیب رزاق پرداخت و حمایت او را از این شرکت هوایی ستود. کمی بعد، نجیب رزاق عکسی از خودش و فرناندز را منتشر کرد که در برابر یک هواپیمای شرکت ایرآسیا که شعار حزب مطلوب رزاق رویش نوشته شده ایستاده‌اند. 

فرناندز در ویدئویی که روز یکشنبه منتشر کرد گفت: «به‌خاطر اتفاقی که پیش آمده است، متاسفم. در لحظه‌ای مهم در تاریخ کشورمان عقب نشستم. این کار درست نبود و برای همیشه نسبه به آن احساس تاسف می‌کنم.»

سهام ایرآسیا روز دوشنبه ۱۰ درصد سقوط کرد اما کمی بعد، در مقایسه با سقوط ۹ دهم درصدی در شاخص مالزی، دوباره قدری بالا کشید. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز