خبرگزاری کار ایران

سردبیر سایت رای‌الیوم:

ترامپ جایگاه اعتدال‌‌گرایان را در قبال رقبایشان تضعیف کرد/ بولتون نمی‌تواند جشن شکست انقلاب ایران را برگزار کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۴۶۴

روزنامه‌نگار مشهور عرب می‌نویسد: باور قوی داریم که جنگ آینده جنگی متفاوت خواهد بود و اسرائیل در آن پیروز نخواهد شد و بولتون جشن شکست انقلاب ایران را سال آینده در تهران برگزار نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، «عبدالباری عطوان» سردبیر سایت رای‌الیوم در تازه‌ترین مقاله خود به گام‌های بعدی رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران پرداخته و در این باره نوشت:

احتمالا حالت آرامش کنونی در جبهه سوری و پس از درگیری‌های تبادل موشک صبح پنجشنبه گذشته میان ایران و اسرائیل موقتی باشد، چرا که این آرامش زمینه‌چینی برای درگیری‌های بزرگتر و پیچیده‌تر است و نتیجه توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان دیدار چهارشنبه گذشته‌اش به مسکو، انتظار نمی‌رود که مدت زمانی طولانی دوام داشته باشد چرا که مسکو نمی‌تواند مدت زمان طولانی دست به عصا حرکت کند.

سوالی که این روزها در پایتخت‌های غربی مکررا پرسیده می‌شود پیرامون گام‌های بعدی دونالد ترامپ پس از لغو توافق هسته‌ای ایران و نقش قابل انتظار اسرائیل در مرحله آینده است.

2 گزینه مرتبط پیش روی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد که هر کدام از آنها دیگری را تکمیل می‌کند:

نخست؛ لغو برجام نهایی شده و بار دیگر بر سر آن گفت‌وگو خواهد شد و توافق جدید توقف کامل و دائمی غنی‌سازی اورانیوم بدون تعیین جدول زمانی را تضمین می‌کند، این توافق حاصل نخواهد شد مگر اینکه ایران موافقت کند و یا تسلیم شود.

دوم؛ آغاز تلاش‌ها و برداشتن گام‌های عملی برای تغییر نظام در تهران با اعمال محاصره که منجر به نابودی اقتصاد و کشاندن مردم ایران به سمت انقلاب خواهد بود که در صورت شکست گزینه اول و عملی شدن تهدیدات ایران برای بازگشت به غنی‌سازی اورانیوم، عملی خواهد شد.

ترامپ معتقد است که اجرای محاصره دردناک علیه ایران منجر به آن خواهد شد که مقامات تهران پای میز مذاکره بنشینند تماما شبیه به آنچه در برابر کره‌شمالی شاهد آن بودیم.

نمی‌دانیم که پاسخ ایرانیان به همه این سناریوهای تهدیدی چه خواهد بود، آنچه که می‌دانیم این است که ترامپ و همراهانش از پمپئو تا بولتون اعتدال‌گرایان در ایران را خجالت زده کردند و پایگاه مردمی آنها را در مقال رقبایشان تضعیف کردند، کسانی که به هیچ وجه در میان حامیان توافق هسته‌ای ایران نبودند.

باور قوی داریم که جنگ آینده جنگی متفاوت خواهد بود و اسرائیل در آن پیروز نخواهد شد و بولتون جشن شکست انقلاب ایران را سال آینده در تهران برگزار نخواهد کرد، و ما باید منتظر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز