خبرگزاری کار ایران

ماهاتیر محمد:

ممکن است تنها برای ۲ سال نخست‌وزیر باشم

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۹۳۲

نخست‌وزیر جدید مالزی اعلام کرد که ممکن است پس از دو سال از صدرات کناره بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر جدید مالزی، امروز -سه‌شنبه- گفت که ممن است تنها برای مدت دو سال در این سمت بماند ولی حتی پس از کناره‌گیری نیز در پس‌زمینه به فعالیت‌های سیاسی ادامه خواهد داد. 

ماهاتیر ۹۲ ساله که در انتخابات چند روز گذشته توانست با شگفتی تمام، «نجیب رزاق» نخست‌وزیر پیشین این کشور، را شکست دهد، همچنین اعلام کرد که «انور ابراهیم» معاون پیشین نخست‌وزیر و سیاستمدار اصلاح‌طلب، چهارشنبه از زندان آزاد خواهد شد. 

ماهاتیر محمد در کنفرانسی ویدئویی از مالزی به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفت: «در مرحله آغازین که ممکن است یک یا دو سال طول بکشد، نخست‌وزیر خواهم بود. ولی حتی اگر کناره بگیرم هم در سیاست نقش خواهم داشت.»

این در حالی است که، به گزارش بی‌بی‌سی، ماهاتیر محمد در کارزار انتخاباتی خود وعده کرده بود که در صورت رسیدن به قدرت، طی دو سال کناره‌گیری کند.     

ماهاتیر افزود که انور ابراهیم، پس از آزادی، باید در پارلمان کرسی به‌دست آورد و بعد از آن ممکن است پستی در کابینه به او داده شود، اما همچنان نقش خود را در ائتلاف فعلی حاکم بر کشور حفظ خواهد کرد.

وی گفت: «انتظار دارم که انور ابراهیم همچنان رهبری سه حزب دیگر ائتلاف را برعهده بگیرد. هیچ قدرت خاصی به او داده نمی‌شود، مگر در حوزه اختیارات معاون نخست‌وزیر یا معاون دیگر وزرا.»

وی افزود که هنوز درباره مقام‌های کابینه‌اش تصمیم نهایی را نگرفته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز