خبرگزاری کار ایران

دیوان عالی بنگلادش دستور آزادی خالده ضیا را صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۳۲۵

وکلای این سیاستمدار کهنه‌کار گفتند که آنان به دادگاه اطلاع داده‌اند که چنانچه این رقیب اصلی نخست‌وزیر فعلی در زندان بماند سلامتی‌اش در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیدان عالی بنگلادش امروز -چهارشنبه- دستور آزادی «خالده ضیا»، رهبر ۷۲ ساله حزب مخالف دولت از زندان را صادر کرد. این در حالی است که وکلای ضیا وضعیت جسمی او را نامناسب توصیف کرده‌اند. 

به گفته «جوینال آبدین»، وکیل این رهبر مخالف ۷۲ ساله، دیوان عالی بنگلادش در این تصمیم که به اتفاق آرا گرفته شد، بر تصمیم دادگاهی پایین‌مرتبه‌تر که دستور آزادی به قید ضمانت خالده ضیا را صادر کرده بود، صحه گذاشت. 

همسر ضیاالرحمن، رئیس‌جمهوری پیشین بنگلادش، در ماه فوریه به جرم فساد به پنج سال زندان محکوم شده بود.

وکلای ضیا گفتند که آنها به دادگاه اطلاع داده‌اند که چنانچه این رقیب اصلی «شیخ حسینه»، نخست‌وزیر فعلی در زندان بماند، سلامتی‌اش در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد. 

خالده ضیا ماه گذشته میلادی برای معاینه پزشکی در بیمارستان بررسی شده بود. 

این در حالی است که دیوان عالی بنگلادش پیشتر درخواست آزادی این سیاستمدار کارکشته را رد کرده بود و حزب ملی‌گرای بنگلادش (بی‌ان‌پی) آن را بخشی از اقدام‌های دولت شیخ حسینه برای ساکت کردن صدای مخالفان در انتخابات پارلمانی دانست که قرار است در سال جاری میلادی برگزار شود.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز