خبرگزاری کار ایران

جینا هاسپل یک گام به ریاست سیا نزدیک‌تر شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۴۰۰

در پی انکار استفاده از برنامه شکنجه از سوی گزینه رئیس‌جمهوری آمریکا برای تصدی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی این کشور، احتمال تایید صلاحیت وی افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، «جینا هاسپل» نامزد پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای تصدی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی این کشور سیا، آراء مورد نیاز برای تایید صلاحیت را کسب کرده است.

قرار است امروز –چهارشنبه- جلسه رای‌گیری درباره صلاحیت هاسپل در کمیته اطلاعات سنا برگزار شود. این در حالی است که جنجال‌های بسیاری بر سر دست داشتن هاسپل در برنامه شکنجه اعضای القاعده پس از حوادث ۱۱ سپتامبر در کنگره وجود داشت.

وی با ارسال نامه‌ای به نمایندگان ارشد دموکرات در کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا، با بیان اینکه آمریکا باید نمونه‌ای برای سراسر جهان باشد و من از این موضوع حمایت می‌کنم، تاکید کرد که این آژانس نیازی به برنامه شکنجه ندارد.

پس از ارسال این نامه بود که برخی از اعضای کنگره حمایت خود را از ریاست هاسپل اعلام کردند.

 «میچ مک کانل» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که انتظار دارد مجلس سنای آمریکا در پایان هفته به هاسپل رای اعتماد دهد.

هاسپل در این باره گفت: «سخت‌ترین درسی که پس از ۱۱ سپتامبر آموختیم، هزینه‌ای بود که بابت استفاد از شکنجه در آژانس پرداخت کردیم. چرا که این برنامه به افسران ما و جایگاه ما در جهان صدمه وارد کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز