خبرگزاری کار ایران

پاپ فرانسیس جنایت اسرائیل در غزه را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۴۷۰

رهبر کاتولیک‌های جهان که در سال ۲۰۱۴ از مناطق فلسطین و سرزمین‌های اشغالی دیدار کرده بود، از دو طرف درگیر و همچنین جامعه جهانی خواست تا تلاش‌ها را برای «گفت‌وگو، صلح و عدالت» افزایش دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، امروز -چهارشنبه- کشتار فلسطینیان در مرز سرزمین‌های اشغالی و غزه را محکوم کرد و گفت که این کشتارها تنها بر خشونت‌ها می‌افزاید و خواستار گفت‌وگو میان طرفین و بازگرداندن عدالت و صلح به خاورمیانه شد. 

وی در سخنرانی خود در میدان سنت‌پیتر، خطاب به هزاران شنونده خود گفت: «مراتب غم و اندوه خود را برای کشته‌شدگان و مجروحان فلسطینی ابراز می‌کنم و برای آنهایی که در این وقایع رنج می‌کشند، دعا می‌کنم.»

پاپ ادامه داد: «تکرار می‌کنم که استفاده از خشونت هیچ‌گاه به صلح نمی‌انجامد. جنگ، جنگ می‌زاید و خشونت، خشونت.»

در پی درگیری میان نیروهای اسرائیلی و معترضان فلسطینی در روز دوشنبه حدود ۶۰ نفر به شهادت رسیده‌اند. این تظاهرات در اعتراض به انتقال سفارت ایالات متحده از تل‌آویو به بیت‌المقدس صورت گرفت. 

پاپ فرانسیس که در سال ۲۰۱۴ از مناطق فلسطین و اسرائیل دیدار کرده بود، از دو طرف درگیر و همچنین جامعه جهانی خواست تا تلاش‌ها را برای «گفت‌وگو، صلح و عدالت» افزایش دهند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز