خبرگزاری کار ایران

رایزنی «مقتدی صدر» و «عمار حکیم» برای تشکیل فراکسیون پارلمانی

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۸۷۸

رهبران جریان «الحکمه» و ائتلاف «سائرون» طی دیداری در نجف، درباره تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان عراق رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، مقتدی صدر، رهبر ائتلاف سائرون و عمار حکیم، رئیس جریان الحکمه، عصر دیروز طی نشستی در نجف، درباره تشکیل فراکسیونی بزرگ در پارلمان عراق گفت‌وگو کردند.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، درباره این دیدار تصریح کرد، مقتدی صدر و عمار حکیم روز پنجشنبه در شهر نجف اشرف با هدف اتخاذ گام‌های اولیه جهت تشکیل « ائتلاف بزرگ‌تر» در پارلمان دیدار کردند.

این دو رهبر سیاسی عراق شامگاه پنجشنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر، در یک کنفرانس خبری شرکت کردند.

مقتدی صدر، که ائتلاف مورد حمایت او بر اساس نتایج تقریبا نهایی اعلام‌شده از چهارمین انتخابات پارلمانی این کشور، رتبه نخست را کسب کرده است در این کنفرانس خبری گفت که عراق در آستانه ورود به مرحله‌ای جدید است که دولتی دموکراتیک و تکنوکرات در آن تشکیل خواهد شد.

عمار حکیم نیز تصریح کرد که ائتلاف سائرون و جریان الحکمه با سایر ائتلاف‌های پیروز در انتخابات برای تشکیل دولت آینده گفت‌وگو خواهند کرد.

رئیس جریان الحکمه گفت که در دیدار با مقتدی صدر «موضوع تشکیل دولتی قوی و دارای استقلال تصمیم‌گیری» را بررسی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز