خبرگزاری کار ایران

دورخیز مادورو برای تصدی دوباره ریاست‌جمهوری ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۵۹۱

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، در آستانه انتخابات سراسری، اوضاع نابسامان کشورش را توطئه‌ای «امپریالیستی» دانست که بنا دارد سوسیالیسم را نابود کند و ثروت ملی این کشور عضو اوپک را به یغما ببرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، در انتخابات امروز -یکشنبه- در پی آن است که دوره شش ساله ریاست‌جمهوری خود را تمدید کند. این در حالی است که دشمنان او انتخاب احتمالی مادورو را «تاجگذاری» یک دیکتاتور می‌دانند.

این احتمال وجود دارد که در صورت انتخاب مجدد مادورو تحریم‌های خارجی جدیدی علیه اقتصاد این کشور اعمال شود.

با توجه به این‌که اصلی‌ترین جریان‌های مخالف، انتخابات را تحریم کرده‌اند و دو هماورد اصلی و محبوب او بایکوت شده‌اند و مؤسسات دولتی نیز در دستان طرفداران مادورو است، انتظار می‌رود که راننده اتوبوس پیشین ۵۵ ساله با وجود نارضایتی‌ها در انتخابات امروز پیروز شود. 

این امر می‌تواند تحریم‌های نفتی آمریکا و سختگیری‌های بیشتری را از جانب اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکای لاتین به دنبال داشته باشد. 

مادورو که خود را پسر «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا می‌داند، می‌گوید که در نبرد با توطئه‌ای «امپریالیستی» است که بنا دارد سوسیالیسم را نابود کند و ثروت ملی این کشور عضو اوپک را به یغما ببرد. اما مخالفان معتقدند که وی، اقتصاد ثروتمند ونزوئلا را نابود کرده است و با شقاوت مخالفان را در هم می‌کوبد. 

«هنری فالکون» فرماندار ایالتی پیشین، یگانه رقیب اصلی مادور است. او معتقد است در برخی حوزه‌های رای‌گیری دست بالا را دارد و این نشان از خشم فراگیر ۳۰ میلیون ونزوئلایی دارد که از فروپاشی اقتصادشان به ستوه آمده‌اند. 

فالکون ۵۶ ساله، در آخرین کارزار انتخاباتی‌اش گفت: «من ونزوئلا را از دیکتاتوری نجات خواهم داد! مادورو! ونزوئلا می‌خواهد تو بروی! مادورو، آسیب‌های بسیاری به این کشور زده‌ای!»

او همچنین با پخش اسکناس‌های تقلبی ۱۰۰ دلاری به‌صورت نمادین نشان داد که بنا دارد ارز ورشکسته بولیوار را با دلار جایگزین کند.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز