خبرگزاری کار ایران

ورود خبرنگاران خارجی به پیونگ‌یانگ برای راستی‌آزمایی توقف فعالیت‌های هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۳۳۸

پیونگ‌یانگ اجازه دسترسی محدود به پایگاه آزمایش هسته‌ای خود را داده تا توجه همگان را به توقف آزمایش‌های زیرزمینی و پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما جلب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروهی کوچک از خبرنگاران امروز -سه‌شنبه- به کره‌شمالی رسیدند تا نابودی سایت آزمایش هسته‌ای این کشور را پوشش دهند. رسانه‌های کره‌جنوبی که پیشتر قرار بود در این برنامه حضور داشته باشند، برای پوشش خبری این رویداد دعوت نشدند. 

پیونگ‌یانگ اجازه دسترسی محدود به این سایت را داده تا توجه همگان را به توقف آزمایش‌های زیرزمینی و پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما جلب کند. کره شمالی به‌طور ضمنی زمان دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، را ۱۲ ژوئن در سنگاپور اعلام کرد. 

سفر هشت خبرنگار کره جنوبی به پیونگ‌یانگ پس از آن لغو شد که کره شمالی دیدار مقام‌های بلندپایه خود و مقام‌های سئول را در اعتراض به رزمایش مشترک این کشور با آمریکا لغو کرد. امروز رسانه‌های کره‌شمالی با تکرار این قضیه تاکید کردند که تهدید نظامی با گفت‌وگو یکی نیست. 

گروه خبرنگاران اعزامی به کره‌شمالی شامل اصحاب رسانه آمریکا، روسیه، چین و بریتانیا است. این خبرنگاران، از جمله تیم خبری آسوشیتدپرس، در هتلی در ساحل شرقی کره‌شمالی خواهند ماند و سپس با قطار به این سایت که در بخش شمال شرقی کشور قرار دارد، سفر خواهند کرد.

قرار است مراسمی برای نابودی این پایگاه برگزار شود که البته کاملا منوط به وضعیت آب‌وهوایی است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز