خبرگزاری کار ایران

نجیب رزاق در برابر کمیسیون مبارزه با اختلاس قرار گفت

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۳۸۶

نخست‌وزیر پیشین مالزی در برابر کمیسیون مبارزه با اختلاس قرار گرفت و در برابر اتهام فساد مالی و پول‌شویی از خود دفاع کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «نجیب رزاق»، نخست‌وزیر پیشین مالزی، امروز -سه‌شنبه- در پی رسوایی فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفت. تحقیقات در این زمینه می‌تواند به اتهام‌های جنایی علیه او بینجامد. این در حالی است که رئیس جدید مبارزه با اختلاس مالزی گفت که تحقیقات در این زمینه در دوران حکمرانی رزاق با تهدید سرکوب شده بود. 

کمیسیون مبارزه با اختلاس، نجیب رزاق را دو هفته پس از شکستش در انتخابات سراسری احضار کرد. حزب نجیب رزاق دلیل شکست در این انتخابات را خشم مردم از اتهام اختلاس در شرکت دولتی «توسعه مالزی برهاد۱» می‌داند. ماموران تحقیق آمریکایی می‌گویند که متحدان نجیب رزاق چهار و پنج دهم میلیارد دلار از صندوق این شرکت را طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ دزدیده‌اند و برخی از این پول‌ها سر از حساب بانکی خود نخست‌وزیر پیشین درآورده است. 

نجیب رزاق که خبرنگاران دوره‌اش کرده بودند، هنگام ورود به کمیسیون آرام به‌نظر می‌رسید و لبخند بر لب داشت.

«محمد شکری عبدل» رئیس جدید کمیسیون مبارزه با اختلاس در کنفرانس خبری، گفت که اتهام‌های جنایی علیه رزاق «به‌زودی» مطرح می‌شوند، اما او امروز بازداشت نخواهد شد. 

نجیب رزاق هرگونه دست داشتن در این اختلاس را رد کرده است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز