خبرگزاری کار ایران

اولین نشست پارلمان جدید لبنان فردا برگزار می‌شود/ احتمال ریاست دوباره بری

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۵۲۷

نخستین نشست پارلمان جدید لبنان فردا برگزار خواهد شد و احتمال می‌رود رئیس فعلی پارلمان در سمت خود ابقا شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، اولین جلسه پارلمان جدید لبنان فردا- چهارشنبه- به ریاست مسن‌ترین نماینده یعنی «میشال المر» ( ۸۶ ساله) برگزار خواهد شد.

المر در این نشست پس از ایراد سخنانی، انتخاب رئیس پارلمان را مطرح کرده و سپس نمایندگان رای‌های خود را به صندوق رای خواهند انداخت. نامزد ریاست پارلمان باید در مرحله نخست رای‌‌گیری، اکثریت مطلق یعنی «یک چهارم» آراء را به‌دست بیاورد و در صورت عدم تحقق این امر، رای‌گیری به دور دوم کشیده خواهد شد و نامزد مطرح باید همین آراء را کسب کند. این رای‌گیری تا سه مرحله ادامه خواهد یافت و در صورتی‌که آرای مورد نظر به دست نیامد، مسن‌ترین نماینده به عنوان رئیس پارلمان انتخاب خواهد شد.

در همین راستا، روزنامه «الاخبار» لبنان این احتمال را مطرح کرده که اکثریت فراکسیون‌های پارلمانی به  ریاست نبیه بری در پارلمان رای مثبت می‌دهند؛ چرا که رقیب جدی در برابر ریاست بری بر پارلمان وجود ندارد.

از سوی دیگر، بعد از برگزاری نشست فردا‌، دولت «سعد الحریری» تا تشکیل دولت جدید، به دولت پیشبرد امور تبدیل خواهد شد که مسئولیت امور معمول و اجرایی را بر عهده می‌گیرد.

طبق نتایج نهایی انتخابات پارلمانی لبنان که در تاریخ ششم ماه می برگزار شد، ائتلاف دوگانه شیعه «أمل» و «الوفاء» به پیروزی قابل توجهی دست یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز