خبرگزاری کار ایران

ایتالیا در انتظار تصمیم رئیس‌جمهوری درباره انتخاب نخست‌وزیر جدید

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۸۲

رئیس دولت ایتالیا باید کاندیدای احزاب و تیم وزرای‌شان را تایید کند. تنها پس از تایید رئیس‌جمهوری است که دولت می‌تواند تشکیل شود. رسانه‌های ایتالیا عنوان کرده‌اند که رئیس‌جمهوری احتمالا امروز در این‌باره تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایتالیا امروز -چهارشنبه- در انتظار تصمیم رئیس‌جمهوری این کشور در رابطه با تایید «جوزپه کنته»، وکیل بی‌نام‌ونشان، به‌عنوان نخست‌وزیر دولت پوپولیست و اروپاگریز است که تا اینجای کار هم نگرانی‌ها در بروکسل را افزایش داده است. 

جبنش پنج‌ستاره و حزب راست‌ افراطی لیگ، کنته را به‌عنوان رئیس دولت ائتلافی معرفی کرده‌اند تا به دو ماه بن‌بست سیاسی از زمان برگزاری انتخابات بی‌نتیجه سراسری در ماه مارس پایان دهند.

«سرجو ماتارلا»، رئیس‌جمهوری ایتالیا، روز گذشته میزبان سخنگویان مجلس سفلی و سنای این کشور بود تا درباره نامزدی کنته به بحث و بررسی بپردازند.

رئیس دولت ایتالیا باید کاندیدای احزاب و تیم وزرای‌شان را تایید کند. تنها پس از تایید رئیس‌جمهوری است که دولت می‌تواند تشکیل شود. 

رسانه‌های ایتالیا عنوان کرده‌اند که رئیس‌جمهوری احتمالا امروز در این‌باره تصمیم خواهد گرفت. 

تایید نامزد نخست‌وزیری از سوی رئیس‌جمهوری، جنبش پنج ستاره و حزب لیگ را یک قدم دیگر به شکل دادن به دولتی اروپاگریز و مخالف با ریاضت اقتصادی در سومین اقتصاد منطقه یورو سوق می‌دهد. 

کنته مدعی است که دانش‌آموخته دانشگاه نیویورک، سوربون و کمبریج است، اما برخی درباره سوابق تحصیلی او تردیدهایی را مطرح کرده‌اند. 

دانشگاه نیویورک به روزنامه «نیویورک‌تایمز» اعلام کرده که هیچ مدرکی دال بر تحصیل کنته در این دانشگاه «برای تحصیلاتش در رشته حقوق» موجود نیست. این دانشگاه اعلام کرده که کنته شاید در دوره‌های دو روزه‌ای شرکت کرده که این دانشگاه آن را ثبت نمی‌کند. 

دانشگاه کمبریج اعلام کرده که «اطلاعات شخصی کسی را بدون اطلاع یا رضایت فرد منتشر نمی‌کند.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز