خبرگزاری کار ایران

دموکرات‌ها به جلسه بررسی مدارک محرمانه کاخ سفید دعوت نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۹۰۲

نزدیک‌ترین هم‌پیمانان محافظه‌کار رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره سروصدای زیادی بر سر دسترسی به مدارک موردنظر ،علیه وزارت دادگستری و اف‌بی آی، راه انداخته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود دو قانون‌گذار جمهوری‌خواه در ملاقاتی که قرار است فردا -پنج‌شنبه- برای بررسی اطلاعات محرمانه کاخ سفید برگزار شود، حضور داشته باشند. این در حالی است که هیچ قانون‌گذار دموکراتی در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که در جلسه پنج‌شنبه اطلاعاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که به گفته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، نشان می‌دهد پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از یک خبرچین برای جمع کردن اطلاعات درباره کارزار انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ استفاده کرده است. 

نزدیک‌ترین هم‌پیمانان محافظه‌کار ترامپ در کنگره سروصدای زیادی بر سر دسترسی به این مدارک راه انداخته بودند. قانون‌گذاران، اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را به جهت‌گیری سیاسی علیه ترامپ و به نفع «هیلادی کلینتون»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶، متهم می‌کنند. 

«دوین نانز» نماینده حزب جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعات و «تری گودی» رئیس هیئت سرپرستی کنگره، در این جلسه حضور خواهند داشت. این خبر را «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری اعلام کرد. 

سندرز همچنین گفت که «کریستوفر وری» رئیس پلیس فدرال، «دن کوتس» رئیس اداره اطلاعات ملی و «اد اوکالاگهان» مدیر عامل معاون دادستان کل، در این نشست حضور خواهند داشت.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز