خبرگزاری کار ایران

کاتز:

آمریکا احتمالا طی چند ماه آینده حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت می‌شناسد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۱۵۹

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی فاش کرد که مذاکرات دوجانبه با آمریکا درخصوص موضوع به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان در جریان است.

به گزارش ایلنا، «اسرائیل کاتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که اسرائیل از دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته است که حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی جولان را به رسمیت بشناسد.

کاتز عنوان کرد که طرح به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان «اکنون در صدر دستور کار مذاکرات دیپلماتیک دوجانبه قرار دارد».

کاخ سفید هنوز به این اظهارات کاتز واکنش نشان نداده است.

طبق این گزارش، ارتفاعات استراتژیک جولان که در مرزهای مشترک سوریه و فلسطین اشغالی واقع است، هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

در جنگ شش روزه کشورهای عربی و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ اسرائیل بخش عمده‌ای از بلندی‌های جولان را به اشغال خود در آورد. اسرائیل در سال ۱۹۸۱ بلندی‌های جولان را ضمیمه خاک خود کرد اما از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشد.

کاتز که عضو کابینه امنیتی اسرائیل است، ازطرح به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان توسط آمریکا به عنوان بخشی از رویکرد دولت دونالد ترامپ برای مقابله با آنچه «توسعه‌طلبی ایران در سوریه» نامید، یاد کرده است.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت: «اکنون زمان مناسبی برای چنین اقدامی است. دردناک‌ترین جوابی که می‌توان به ایرانیان داد این است که رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت بشناسد و آن را (به قانون) بدل کند.

کاتز مدعی شد: «پیام به تهران این خواهد بود شما می‌خواستید (اسرائیل) را نابود کنید؟ به آن حمله کنید؟ نگاه کنید، جوابی کاملا برعکس گرفتید.»

به گفته کاتز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در فوریه ۲۰۱۷ در جریان نخستین دیدار خود با دونالد ترامپ در کاخ سفید این پیشنهاد را مطرح کرده است و هم اکنون مذاکرات در مورد این موضوع در سطوح مختلف بین دو کشور در جریان است و احتمال می‌رود تصمیم به اجرایی کردن این موضوع، طی ماه‌های آینده اتخاذ شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز