خبرگزاری کار ایران

سقوط ارزش سهام در بازارهای آسیا

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۱۷۶

وزارت تجارت ایالات متحده روز گذشته گفت که تحقیقاتی امنیتی و سراسری را درباره واردات خودرو و کامیون، تحت قانون توسعه تجارت مصوب سال ۱۹۶۲، آغاز خواهد کرد. این اقدام می‌تواند مانند مسئله فولاد و آلومینیوم در ماه مارس، به اعمال تعرفه‌هایی جدید بینجامد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارزش سهام آسیا امروز -پنج‌شنبه- سقوط کرد. بازارهای سهام آسیا پس از آن ارزش خود را از دست دادند که دولت ایالات متحده تحقیقی سراسری و امنیتی را درباره واردات خودرو آغاز کرد و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، اظهاراتی را بر زبان آورد که می‌توان آن را نشانه‌ای از آغاز دوباره گفت‌وگوهای تجاری واشنگتن و پکن دانست. طرح تحقیق درباره واردات خودرو در آمریکا می‌تواند به تعرفه‌های گمرکی جدید منتهی شود.

شاخص ام‌اس‌سی‌آی در سهام آسیا-اقیانوسیه بیرون از ژاپن یک دهم درصد بالا رفت، اما با پایین رفتن سهام خودرو، شاخص سهام نیکی یک و دو دهم درصد سقوط کرد.

بخش اعظم شاخص سهام ام‌‌اس‌سی‌آی خودرو و شرکت‌های سازنده ۹ دهم درصد سقوط کرد. شاخص سهام لوازم حمل‌ونقل اس‌ای تاپیکس در توکیو نیز دو و شش دهم درصد پایین آمد.

وزارت تجارت ایالات متحده روز گذشته اعلام کرد که تحقیقاتی امنیتی و سراسری را درباره واردات خودرو و کامیون، تحت قانون توسعه تجارت مصوب سال ۱۹۶۲، آغاز خواهد کرد. این اقدام می‌تواند مانند مسئله فولاد و آلومینیوم در ماه مارس، به اعمال تعرفه‌هایی جدید بینجامد.

علاوه بر این، ترامپ روز گذشته خواستار «ساختاری متفاوت» در قرارداد تجاری با چین شد، امری که به عدم اطمینان در مورد مذاکرات میان دو کشور دامن زد.     

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز