خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۲ دیپلمات ونزوئلا را اخراج کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۱۸۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اخراج دو دیپلمات ونزوئلا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو دیپلمات ونزوئلا، عنصر نامطلوب شناخته شده‌اند و به آنها ۴۸ ساعت فرصت داده شده است که آمریکا را ترک کنند.

نائورت در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا طبق ماده ۹ کنواسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک و ماده ۲۳ کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی اعلام می‌کند که کاردار سفارت ونزوئلا و معاون سرکنسولگری این کشور در هیوستون، عناصر نامطلوب شناخته می‌شوند.

این تصمیم در واکنش به اقدام دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا مبنی بر اخراج دو دیپلمات آمریکایی در پی انتقاد شدید واشنگتن از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ونزوئلا صورت گرفت.

مادورو در سخنانی «تد رابینسون» و «برایان نارانجو» را به دخالت در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ونزوئلا متهم کرد و به آنها ۴۸ ساعت برای ترک خاک این کشور فرصت داد. وی تصریح کرد که اخراج این دو دیپلمات آمریکایی در راستای «دفاع از تمامیت ارضی ونزوئلا» صورت گرفته است.

با این حال، هدر نائورت اعلام کرده است که اتهام‌هایی که ونزوئلا بر اساس آن تصمیم به اخراج دیپلمات‌های آمریکایی گرفت، غیرقابل توجیه است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز