خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار نخست‌وزیر جدید ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۲۴۰

وکیل بی‌نام‌ونشان ایتالیایی روز گذشته، پس از حدود دو ساعت مذاکره با رئیس‌جمهوری این کشور، به خبرنگاران گفت که وظیفه تشکیل دولت به وی واگذار شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک وکیل بی‌نام‌ونشان که قرار است کابینه جدید ایتالیا را - پس از دو ماه بن‌بست سیاسی- تعیین کند، امروز -پنج‌شنبه- کار روی این موضوع را آغاز خواهد کرد. 

«سرجو ماتارلا» رئیس‌جمهوری ایتالیا، روز گذشته صلاحیت «جوزپه کنته» نامزد ائتلافی جنبش پنج ستاره و حزب راست افراطی لیگ را برای پست نخست‌وزیری تایید کرد. 

کنته که عضو جنبش پنج ستاره است، گفته که «در روزهای آینده» کابینه پیشنهادی خود را به رئیس‌جمهوری این کشور ارائه خواهد کرد؛ امری که در روزهای گذشته باعث مذاکرات سختی میان جنبش پنج ستاره و حزب لیگ شده است. 

ماتارلا باید فهرست وزرای پیشنهادی نخست‌وزیر را تایید کند و پس از آن این فهرست باید مورد تایید پارلمان نیز قرار بگیرد. 

رسانه‌های ایتالیا گزارش داده‌اند که در کابینه جدید، «ماتئو سالوینی»، رئیس حزب لیگ، وزیر کشور خواهد شد و «لوئیجی دی مایو» رئیس جنبش پنج ستاره، ریاست وزارت توسعه اقتصادی را برعهده خواهد گرفت. 

کنته روز گذشته، پس از حدود دو ساعت مذاکره با سرجیو ماتارلا، به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهوری وظیفه تشکیل دولت را به من واگذار کرده است.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز