خبرگزاری کار ایران

درخواست رئیس‌جمهور کره‌جنوبی: گفت‌وگوهای مستقیم ترامپ و کیم برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۴۸۶

رئیس‌جمهور کره جنوبی خواستار برگزاری مذاکرات مستقیم رهبران کره‌شمالی و آمریکا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیه الیوم، «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از همتایان آمریکایی و کره‌شمالی خود «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» خواست تا گفت‌وگوهای مستقیم را برگزار کنند.

مون جائه این در جریان دیدار با تعدادی از وزرای کابینه کره‌جنوبی گفت: «خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره و برپایی صلح دائمی در منطقه دوماموریت مهم تاریخی هستند که نمی‌توان آنها را لغو و یا اجرای آن را به تعویق انداخت.»

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی تاکید کرد: «دچار سردرگمی هستم و متاسفانه نشست آمریکا و کره‌شمالی در ۱۲ ژوئیه برگزار نمی شود.

مون جائه با اشاره به مشکلی که منجر به لغو برگزاری این نشست از سوی ترامپ شد را نحوه ارتباط میان دو کشور خواند و گفت: حل مسائل پیچیده دیپلماتیک با نحوه رفتار و ارتباط ممکن است و امیدوارم آمریکا و کره‌شمالی بتوانند مسائل خود را از طریق گفت‌وگوهای مستقیم میان رهبران دو کشور حل و فصل کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در نامه سرگشاده‌ای به کیم جونگ اون که از سوی کاخ سفید منتشر شد لغو دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده میان رهبران دو کشور در سنگاپور را لغو و دلیل آن را اظهارات خصمانه کره‌شمالی خواند.

این در حالی است که در مقابل کره‌شمالی اعلام کرد که مصمم به برگزاری این گفت‌وگوها است و آن را ضروری می داند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز