خبرگزاری کار ایران

هشدار واشنگتن به دمشق درباره عملیات نظامی در جنوب سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۶۱۸

وزارت خارجه آمریکا هشدار داد «تدابیر قاطع و مناسبی» در واکنش به‌ «نقض‌ آتش‌بس» در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه اتخاذ خواهد کرد. این در حالی‌ است که ارتش سوریه آماده آغاز عملیات نظامی در این منطقه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «واشنگتن نگرانی خود را درباره گزارش‌ها درخصوص عملیات بعدی نظام اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) در جنوب غرب سوریه، که یک منطقه کاهش تنش است، ابراز می‌کند.»

نائورت افزود: «واشنگتن تدابیر قاطع و مناسبی در واکنش به نقض آتش‌بس در این منطقه اتخاذ خواهد کرد. ما به اسد درباره هرگونه اقدامی که درگیری‌ها را گسترش می‌دهند و یا آتش‌بس را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهیم.»

روز گذشته، رسانه‌ها از قریب‌الوقوع بودن نبرد بزرگ ارتش سوریه در «درعا» و «القنیطره» در جنوب این کشور علیه گروه‌های مسلح خبر دادند. این عملیات در حالی انجام خواهد شد که ارتش کنترل خود بر دمشق و حومه آن را تثبیت کرده است.

در همین راستا، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- در گزارشی مدعی شد که نیروهای ارتش سوریه سرخوش از پیروزی اخیرشان علیه داعش در جنوب دمشق، به سمت استان درعا در جنوب سوریه حرکت می‌کنند. 

روز گذشته نیز تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که هواپیمای دولت اطلاعیه‌هایی در مناطق اشغالی رها کرده و از شبه‌نظامیان خواسته یا خلع سلاح شوند یا آماده نبرد باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز