خبرگزاری کار ایران

کمیسیونر بودجه اتحادیه اروپا:

آلمان هزینه دفاعی خود در چارچوب ناتو را افزایش دهد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۷۵۰

کمیسیونر بودجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که آلمان باید برای رسیدن به اهداف ناتو، بودجه دفاعی خود را افزایش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «گونتر اوتینگن» کمیسیونر بودجه اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با گروه رسانه‌ای «فونکه» گفت که آلمان باید تلاش‌های بیشتری برای افزایش بودجه دفاعی خود انجام دهد تا به اهدافی که توسط ناتو تعیین شده است، نزدیک‌تر شود.

وی تصریح کرد: «اگر آلمان می‌خواد عضو معتبری در ناتو باشد، دولت این کشور باید برای رسیدن به هدف بودجه دو درصدی، تا پایان دوره انتخاباتی فعلی تلاش بیشتری کند».

اوتنیگن همچنین گفت که تعهد برلین برای هزینه کردن سالانه یک و نیم درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور روی حوزه دفاعی، مناسب و قابل قبول خواهد بود.

وی با اشاره به مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص ناتو گفت: «انتقادهای ترامپ از شرکای اروپایی در خصوص مسائل تجاری نادرست است ولی درخواست وی برای بالا بردن بودجه دفاعی، کاملا درست است».

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که اختصاص هزینه دو درصد بودجه به حوزه دفاعی، «کاملا فراتر از تصور» نخواهد بود. این در حالی است که حزب سوسیال دموکرات آلمان که شریک حزب مرکل در دولت ائتلافی به شمار می‌رود، با افزایش بودجه مخالفت کرده و تنها یک و سه دهم درصد از تولید ناخالص داخلی را به مسائل دفاعی اختصاص داده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز