خبرگزاری کار ایران

مایکل بارنیر:

بریتانیا توافق دادگاه اتحادیه اروپا درباره برگزیت را بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۸۶۰

مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا در رابطه با برگزیت از تاخیر بریتانیا در بیان آن‌که چه نوع رابطه تجاری مدنظرش است، انتقاد کرد و آن را «بازی قایم‌موشک» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایکل بارنیر» مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا در رابطه با برگزیت، امروز -شنبه- به بریتانیا هشدار داد که در صورتی که نتواند بر سر رویکردی در رابطه با پیمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا که ارجحیت دادگاه این اتحادیه را حفظ کند به توافق برسد، این امر به معنای آن است که هیچ معاهده و دوره گذاری در کار نخواهد بود. 

بارنیر همچنین از تاخیر بریتانیا در بیان آن‌که چه نوع رابطه تجاری مدنظرش است، انتقاد کرد و آن را «بازی قایم‌موشک» خواند. وی این سخنان را در دیدار با کارشناسان حقوقی متخصص در قوانین حوزه یورو که در پرتغال برگزار می‌شد، بیان کرد.

او همچنین انتقاد بریتانیا از مواضع اتحادیه اروپا را «بازی مقصر دانستن دیگران» دانست و از لندن خواست که به این قضیه توجه کند که پس از برگزیت نمی‌تواند دل به بسیاری از ویژگی‌های عضویت در اتحادیه اروپا ببندد. 

بارنیر پس از آن چنین لحن تند و تیزی را نسبت به بریتانیا در پیش گرفت که چندین روز مذاکره میان تیم او و مقام‌های بریتانیا بی‌نتیجه ماند و یک مقام ارشد اتحادیه اروپا پیشنهاد بریتانیا برای روابط نزدیک با این اتحادیه را «خواب و خیال» خواند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز