خبرگزاری کار ایران

نامه وزیر خارجه لبنان به همتای سوری درباره بحران پناهجویان

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۸۷۶

وزیر خارجه لبنان در نامه خود نوشت که عدم‌توانایی پناهجویان در این‌که در زمان مقرر به‌صورت عینی مدعای خود را راستی‌آزمایی کنند، ممکن است سبب شود که مایملک و حس هویت ملی‌شان خود را به‌طور کامل از دست بدهند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه لبنان امروز -شنبه- درباره قانون جدیدی که برای بازسازی مناطق جنگ‌زده سوریه در نظر گرفته شده است، ابراز نگرانی کرده و اعلام کرد که این قانون می‌تواند بازگشت بسیاری از پناهجویان سوری به سرزمین‌شان را به تاخیر بیندازد.

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان، در نامه‌ای به «ولید المعلم» همتای سوری خود، نوشت که شرایط «قانون ۱۰» می‌تواند کار را برای پناهجویان در رابطه با ادعای مالکیت اموال سخت کند و حتی باعث بی‌میلی بسیاری برای بازگشت به کشور شود.

این قانون ماه گذشته میلادی، با نزدیک شدن ارتش به نابود کردن آخرین گروه شورشیان در اطراف دمشق و تحکیم موقعیت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، در تمام بخش غربی کشور، اجرایی شد.

این قانون به مردم این اجازه را می‌دهد تا در مناطقی که قرار است بازسازی شود، مالکیت اراضی خود را اثبات و درخواست غرامت کنند. اما گروه‌های امداد حاضر در سوریه می‌گویند که آشوب جنگ باعث می‌شود تعداد کمی از مردم بتوانند در زمان مقررشده چنین کاری انجام دهند. این قانون هنوز باید عملی شود.

بنا به اعلام بیانیه وزارت خارجه، باسیل در نامه خود نوشت: «عدم‌توانایی پناهجویان در این‌که در زمان مقرر به‌صورت عینی مدعای خود را راستی‌آزمایی کنند، ممکن است سبب شود که مایملک و حس هویت ملی‌شان خود را به‌طور کامل از دست بدهند.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز