خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه بحرین:

در حال حاضر امیدی به بهبود روابط با قطر وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۳۲

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در ژوئن گذشته سفر و تجارت با قطر را، با مدعای هواداری از ایران و حمایت از تروریسم، قطع کردند. قطر این مدعاها را رد کرده و اعلام کرده که اقدام این کشورها تجاوز به حاکمیت دوحه است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «شیخ خالد بن حمد آل خلیفه»، وزیر خارجه بحرین گفت که کشورش هیچ امیدی به بهبود روابط دیپلماتیک میان قطر و همسایگانش که نزدیک به یک سال است روابط دیپلماتیک و تجاری با این کشور کوچک در خلیج فارس را قطع کرده‌اند، ندارد.

وی امروز -یکشنبه- به روزنامه الشرق الوسط گفت: «در اطلاعاتی که ما امروزه در دست داریم، هیچ نشانه‌ای دال بر امید به حل‌وفصل این بحران وجود ندارد و برون‌رفت از این مسئله ناگهانی انجام نمی‌شود.»

این مقام بحرینی افزود: «قطر باعث طولانی شدن این بحران شده است، چرا که به جای حل و فصل آن در چارچوب کشورهای عربی، این مساله را با هم‌پیمانان غربی مطرح کرده است».

وی ادامه داد: «ما از همان ابتدای بحران انتظار داشتیم که قطر و امیر این کشور، (به منظور حل و فصل بحران) نزد عربستان سعودی بروند ولی این اتفاق نیفتاد».

مقام‌های رسمی امارات و عربستان اعلام کرده‌اند که قطر باید به درخواست‌های سیزده‌گانه‌ای که توسط چهار کشور محاصره‌کننده مطرح شده ست، عمل کند. تعطیلی دفتر شبکه الجزیره و کاهش روابط با ایران، از جمله این شروط است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در ژوئن گذشته سفر و تجارت با قطر را با ادعای هواداری از ایران و حمایت از تروریسم، قطع کردند. قطر این ادعاها را رد کرده و اعلام کرده که اقدام این کشورها تجاوز به حاکمیت دوحه است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز