خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوها میان «سائرون» و «النصر» به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است/ افزایش شانس العبادی برای نخست‌وزیری مجدد

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۴۸

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی‌ست که رایزنی‌ها میان ائتلاف «النصر» و فهرست «سائرون» برای تشکیل بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی در عراق به مرحله‌ای پیشرفته‌ای رسیده و گفت‌وگوهای دوطرفه از کلیات به جزئیات منتقل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، یک منبع در ائتلاف النصر اعلام کرد که رایزنی‌ها میان ائتلاف النصر به ریاست‌ «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و فهرست سائرون به ریاست «مقتدی صدر» رئیس فهرست سائرون و رئیس جریان «صدر» به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است.

این منبع افزود، پیشرفت‌های چشمگیری در گفت‌وگوهای جاری النصر و سائرون برای تشکیل بزرگ‌‌‌ترین فراکسیون در پارلمان و نیز انتخاب نامزد نخست‌وزیری حاصل شده است.

به گفته وی، گفت‌و‌گوها میان النصر و سائرون از کلیات به جزئیات منتقل شده است.

وی در ادامه افزود، گفت‌وگوها طی ساعات اخیر حاکی از این است که شانس حیدر العبادی برای تصدی دوباره نخست‌وزیری، در سایه عدم هرگونه مخالفتی از سوی صدری‌ها، افزایش یافته است.

این منبع یادآور شد، ائتلاف سائرون در این گفت‌وگوها بر مسائلی از جمله مبارزه با فساد و تشکیل دولتی «پدرانه» و فراگیر متمرکز شده است.

وی در عین حال تأکید کرد که ائتلاف النصر تنها بر سائرون متمرکز نشده است و تحرکاتی جدی به سمت ائتلاف با «الحکمه» به ریاست «سید عمار الحکیم»، «الوطنیه» به ریاست «ایاد علاوی» و «القرار» به ریاست «اسامه النجیفی» وجود دارد.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز