خبرگزاری کار ایران

دورخیز حزب سوسیالیست اسپانیا برای کنار زدن نخست‌وزیر فعلی

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۹۵

بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت اسپانیا جمعه گذشته طرح رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر را در مجلس سلفی که ۳۵۰ عضو دارد، مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب سوسیالیست اسپانیا اعلام کرد که در صورتی که روند رای عدم اعتماد به «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر  این کشور به نتیجه برسد، در ماه‌های پیش رو انتخابات جدید برگزار خواهد کرد. 

بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت که «پدرو سانچز» سیاستمدار اسپانیایی، رهبری آن را برعهده دارد، روز جمعه طرح رای عدم اعتماد به راخوی را در مجلس سلفی که ۳۵۰ عضو دارد، مطرح کرد. 

هنوز هیچ تاریخی برای رای‌گیری در این رابطه تعیین نشده است، اما در حالی که انتخابات پارلمانی تا دو سال دیگر قرار نیست برگزار شود، این طرح بسیاری جدی گرفته شده است. 

این اقدام تعجب‌برانگیز پس از آن صورت گرفت که حزب مطلوب راخوی، حزب مردم، در دادگاه به‌خاطر سوء استفاده از اموال غیرقانونی مجرم شناخته شد. 

روزنامه «لا رازون» که نزدیک به حزب مردم است، روز شنبه نوشت: «رهبری حزب مردم نگران است و هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان به حداقل رای موردنیاز برای برکناری دولت دست یافت یا نه».

«کارمن کالوو» وزیر پیشین فرهنگ گفت که چنانچه سانچز بتواند اکثریت موردنیاز را در پارلمان به دست آورد و جانشین راخوی شود، حزب سوسیالیست بنا دارد «تا زمانی که لازم باشد بر کشور حکومت کند و سپس بعد از چند ماه برای انتخابات سراسری فراخوان بدهد.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز