خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد:

آمریکا پیش از خروج برجام به دنبال جلب حمایت عربستان بود

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۹۶۶

منابع خبری اعلام کردند که یک مقام کاخ سفید با ولیعهد عربستان، تماس گرفته تا اطمینان حاصل کند که آمریکا می‌تواند در قضیه برجام روی عربستان سعودی حساب باز کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، مدعی شده که یک روز پیش از اعلام خروج آمریکا از برجام با ریاض تماس گرفته تا از حمایت عربستان سعودی درباره احتمال کاهش تولید نفت اطمینان حاصل کند. این خبر را رویترز به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرده است.

بنا بر اعلام منابع خبری، این مقام کاخ سفید با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان تماس گرفته تا اطمینان حاصل کند که آمریکا می‌تواند در قضیه برجام روی عربستان سعودی حساب باز کند. این در حالی است که عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت و عضوی بانفوذ در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

یکی از این منابع مدعی شده که این تماس تلفنی در تاریخ هفت ماه مه صورت گرفته است، حال آن‌که دو منبع دیگر تاریخ دقیقی را برای این تماس تلفنی مشخص نکردند.

یک مقام ارشد عربستان سعودی به رویترز گفت: «ما پیش از اعلام تصمیم ترامپ درباره خروج از برجام از آن آگاه بودیم... ما درباره ثبات در بازار نفت با آمریکا مذاکره کردیم». با این وجود، این مقام ارشد درباره این تماس تلفنی حرفی نزد.

یک سخنگوی کاخ سفید نیز از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز