خبرگزاری کار ایران

متن تفاهم‌نامه امضاشده میان ترامپ و کیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۵۴۵

در متن این تفاهم‌نامه بر تعهد دو کشور برای صلح پایدار در شبه‌جزیره کره تاکید شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، امروز -سه‌شنبه- طی دیداری تاریخی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. دو طرف پس از گفت‌وگو تفاهم‌نامه مشترکی را امضا کردند. متن این توافق‌نامه به شرح زیر است: 

۱- ایالات متحده و جمهوری دکوکراتیک خلق کره متعهد می‌شوند روابط جدیدی میان دو کشور بر مبنای اشتیاق مردم دو کشور به صلح و شکوفایی برقرار کنند. 

۲- ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره تلاش خواهند کرد تا صلح پایدار و فراگیر در شبه‌جزیره کره ایجاد کنند. 

۳- با وعده متعهد ماندن به توافق‌نامه پانمون‌جوم در ۲۷ آوریل ۲۰۱۸، جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد می‌شود که در راستای خلع تمام و کمال تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره حرکت کند. 

۴- ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد شده‌اند تا مفاد مربوط به زندانیان و گمشدگان در جنگ کره را رعایت کنند و پیکرهای کشته‌شدگانی را که شناسایی شده‌اند، بلافاصله مسترد کنند.

از آنجایی که نشست میان رهبران آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره رویدادی بی‌مانند و پراهمیت است که بر دهه‌ها تنش و خصومت میان دو کشور فائق می‌آید و آینده‌ای جدید را پیش پای دو کشور می‌گشاید، ترامپ و کیم جونگ‌اون متعهد شدند دیدارهایی را در آینده نزدیک به رهبری مایک پمپمئو، وزیر خارجه آمریکا، و مقام‌های مرتبط در جمهوری خلق دموکراتیک کره برگزار کنند تا نتایج نشست آمریکا و جمهوری خلق دموکراتیک کره را پیگیری کنند.

ترامپ و کیم جونگ‌اون تبادل‌نظری عمیق، صمیمی و فراگیر درباره مسائل مربوط به ایجاد روابط جدید میان ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره و صلح پایدار در شبه‌جزیره کره با یکدیگر داشتند. ترامپ وعده داد که ضمانت‌های امنیتی را برای جمهوری دموکراتیک خلق کره فراهم کند و کیم جونگ‌اون بار دیگر بر تعهد قاطع و بدون تزلزل خود برای تکمیل فرآیند خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره تاکید کرد. 

۱۲ ژوئن، ۲۰۱۸

جزیره سنتوسا

سنگاپور 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز