خبرگزاری کار ایران

ترامپ در نشست خبری سنگاپور:

تحریم‌های کره‌شمالی پابرجا می ماند/ رزمایش‌های نظامی با سئول را متوقف می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۶۱۳

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از امضای توافق‌نامه با رهبر کره‌شمالی در نشستی خبری شرکت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در نشستی خبری پس از دیدار تاریخی با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، در سنگاپور گفت که رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره بر تعهد کشورش مبنی بر خلع تمام و کمال تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره تاکید کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که از «اقدام جسورانه» کیم جونگ اون برای برگزاری نشست سنگاپور و آغاز یک رابطه جدید با آمریکا تشکر می کند.

ترامپ گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کره‌شمالی همچنان به قوت خود باقی می‌ماند. 

وی افزود که «اوتو وارمبایر»، شهروند آمریکایی زندانی در کره‌شمالی، برای هیچ و پوچ جان نسپرد و این دیدار بدون او ممکن نبود. 

ترامپ در این نشست گفت که درباره تایید و راستی‌آزمایی خلع تسلیحات هسته‌ای با کیم جونگ‌اون گفت‌وگو کرده است و تیمی از مقام‌های آمریکا و کشورهای جهان در این راستا وارد عمل خواهند شد. 

ترامپ همچنین از لغو رزمایش مشترک نظامی با کره‌جنوبی خبر داد. 

وی گفت که به اعتقاد وی تمرین‌های نظامی آمریکا در شبه‌جزیره کره بسیار تحریک آمیز است و در‌باره این تمرین‌های پرهزینه با مقام‌های کره‌جنوبی رایزنی می کند.

ترامپ افزود که کره‌شمالی از تصمیم برای توقف این تمرین‌ها به شدت استقبال می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره خروج نیروهای آمریکایی از کره‌جنوبی گفت: «ما در حال حاضر ۳۲ هزار نیرو در کره‌جنوبی داریم. اگر بخواهم صادق باشم، دوست دارم آنها همین الان به خانه برگردند ولی این  مساله در حال حاضر بخشی از معامله ما نیست.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت که کشورش در نشست‌های آینده درباره مسائل حقوق بشری با کره‌شمالی گفت‌وگو خواهد کرد.

ترامپ تاکید کرد که «در زمان مناسب» به پیونگ‌یانگ سفر خواهد کرد. وی همچنین از تصمیم برای دعوت از کیم برای دیدار از کاخ سفید در زمان مناسب خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز