خبرگزاری کار ایران

حملات هوایی و دریایی ائتلاف سعودی به «الحدیده»/ ارتش یمن یک ناو امارات را منهدم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۹۸۷

ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی صبح امروز، در میانه مخالفت‌های جامعه جهانی، عملیات جنگی در استان الحدیده در یمن را آغاز کرد. هم‌زمان ارتش یمن از هدف قرار دادن یک ناو اماراتی در ساحل غربی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، به رغم مخالفت‌ها و هشدارهای جامعه جهانی با عملیات نظامی ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی به استان الحدیده، این ائتلاف صبح امروز- چهارشنبه- این استان استراتژیک را هدف شدیدترین حملات هوایی و دریایی قرار داده است. 

گزارش‌ها حاکی‌ست که هواپیماها و ناوهای ائتلاف مواضع و استحکامات ارتش یمن (تحت کنترل انصارالله) در بندر الحدیده را زیر آتش سنگین گرفته‌اند.

الحدیده بندر اصلی ارتباطی یمن است و حملات امروز سنگین‌ترین عملیات ائتلاف از زمان آغاز جنگ ویران‌گر علیه این کشور محسوب می‌شود.

امارات مدعی شده است که خروج نیروهای انصارالله از الحدیده برای اجرای موثر عملیات کمک‌رسانی خارجی به غیرنظامیان در یمن و امنیت مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی ضرورت دارد. 

نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به یمن در عین حال مدعی هستند که در صورت بازپس‌گیری بندر الحدیده، انصارالله عملا در صنعا محصور و خط ارتباطی اصلی آنها برای دریافت  کمک خارجی قطع خواهد شد و به این ترتیب، ممکن است با مذاکره جهت پایان دادن به جنگ داخلی یمن موافقت کنند.

این در حالی‌ست که طی هفته‌های اخیر سازمان ملل کوشیده تا طرف‌های درگیر در جنگ یمن را وادار کند با قبول نوعی آتش‌بس امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان را فراهم کنند اما این تلاش‌ها هنوز به جایی نرسیده است.

ساعاتی پس از این عملیات نظامی در الحدیده، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته انقلابی یمن اعلام کرد که ارتش یمن یک ناو ائتلاف سعودی را در ساحل غربی هدف قرار دادند و این ناو در حال سوختن در «غلیفقه» است.

الحوثی آمریکا را مسئول کامل هرگونه تنش‌آفرینی نظامی یا تهدید بندر الحدیده یمن دانست و تاکید کرد: «هرگونه ماجراجویی از این دست شکست خواهد خورد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز