خبرگزاری کار ایران

ادعای ائتلاف سعودی درباره فرودگاه «الحدیده»

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۸۴۱

دولت مستعفی یمن مدعی شد که نیروهای ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی به فرودگاه بندر استراتژی الحدیده یمن وارد شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ائتلاف متجاوز سعودی روز چهارشنبه عملیات نظامی موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر الحدیده، بندر اصلی یمن، آغاز کرد.

نیروهای ائتلاف عربی مدت‌هاست که به ‌دنبال تصرف این بندر هستند که به واسطه دسترسی به دریای سرخ، مواد غذایی و کمک‌های انسان‌دوستانه میلیون‌ها نفر را در یمن تأمین می‌کند.

این بندر مهم و راهبردی در دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن( تحت کنترل انصارالله) است.

در این میان، یک منبع در میان شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» از ورود این شبه‌نظامیان به فرودگاه این بندر خبر داد.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که عملیات نیروهای ائتلافی تاکنون «دست‌کم ۲۸۰» کشته داشته است.

عملیات عربستان سعودی و متحدانش در خاک یمن در حالی آغاز شد که کمک‌رسانان و مدافعان حقوق بشر هشدار می‌دادند که حمله به الحدیده ممکن است راه رساندن حدود ۷۰ درصد از کمک‌های بین‌المللی به مردم یمن را سد کند.

دوسوم از جمعیت ۲۷ میلیونی یمن متکی به کمک‌های بین‌المللی هستند و در حال حاضر بیش از هشت میلیون نفر در خطر قحطی و گرسنگی قرار دارند.

بندر الحدیده، که خود حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهر صنعا، پایتخت، است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز