خبرگزاری کار ایران

۲۱۹۲ روز توقیف؛

روزشمار سال‌های سپری‌شده جولیان آسانژ

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۹۳

شش سال از زمان ورود مؤسس پایگاه «ویکی لیکس» به سفارت اکوادور می‌گذرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امروز -سه‌شنبه- شش سال از زمان ورود «جولیان آسانژ»، مؤسس پایگاه ویکی‌لیکس به سفارت اکوادور در لندن می‌گذرد. او از آن زمان تاکنون از این ساختمان قدم بیرون نگذاشته است. 

آسانژ از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته است. او در سوئد مظنون به ارتکاب جرائم جنسی است. 

۹۸۱ روز از زمانی که پلیس لندن، نیروهای امنیتی خود را از اطراف سفارت اکوادور، در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۵، برداشته است می‌گذرد. 

پلیس لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «منابع پلیس، مانند تمامی خدمات عمومی، محدود است. با وجود مجرمان و دیگر تهدیدهایی که شهر را تهدید می‌کند، حضور نیروهای پلیس در برابر سفارت اکوادور ضرورتی ندارد.»

۸۶۵ روز از زمانی می‌گذرد که کارگروه حبس غیرقانونی سازمان ملل با اکثریت آرا حبس آسانژ را در سفارت اکوادور «غیرقانونی» خواند و از مقام‌های بریتانیا و سوئد خواست رفتاری قانونی داشته باشند و گذرنامه او را پس بدهند.

۳۹۶ روز از زمانی می‌گذرد که داستان‌های سوئد اتهام آزار جنسی را لغو کردند، اما مؤسس ویکی‌لیکس، به‌دلیل فرار از حکم دادگاه در سال ۲۰۱۲، همچنان تحت تعقیب قرار دارد.

۱۵۸ روز از زمانی‌که آسانژ به‌طور رسمی شهروندی اکوادور را دریافت کرد، می‌گذرد. پس از آن اکوادور از دولت بریتانیا خواست تا آسانژ را به‌عنوان یک نماینده دیپلماتیک به رسمیت بشناسد. چنانچه چنین اتفاقی می‌افتاد، آسانژ می‌توانست بالاخره از سفارت خارج شود. اما بریتانیا این درخواست را رد کرد. 

۸۳ روز پیش، دسترسی آسانژ به اینترنت به‌خاطر «جلوگیری از هرگونه آسیب بالقوه» قطع شد. 

آسانژ مقام‌های سوئد را متهم می‌کند که به منظور یافتن بهانه‌ای برای استردادش به آمریکا هستند و به همین علیه وی پرونده‌سازی کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز