خبرگزاری کار ایران

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها؛

مردم آلمان نسبت به توانایی مرکل برای حل بحران پناهجویان تردید دارند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۴۴۱

این نظرسنجی که میان پنج هزار و ۳۸ نفر انجام شده است، نشان می‌دهد که ۷۴ درصد و هفت دهم درصد نسبت به توانایی صدراعظم آلمان مبنی بر گشودن گره مساله پناهجویان مشکوک هستند، حال آن‌که ۱۸ و یک دهم درصد باور دارند که وی می‌تواند این قضیه را با موفقیت رفع‌ و رجوع کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس یک نظرسنجی که امروز -چهارشنبه- برگزار شد، سه‌چهارم مردم آلمان باور دارند که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، نمی‌تواند راه‌حلی در سطح اروپا برای مسئله پناهجویان پیدا کند که رابطه او و هم‌پیمانانش در ایالت باواریا را مختل کرده است. 

اتحادیه سوسیال‌مسیحی بایرن به آنگلا مرکل دو هفته فرصت داد تا در این رابطه با همتایان اروپایی خود به راه‌حلی دست پیدا کند. این در حالی است که اختلاف بر سر مسئله مهاجرت، دولت ائتلافی آنگلا مرکل را دوپاره کرده است. 

این نظرسنجی که میان پنج هزار و ۳۸ نفر انجام شده است، نشان می‌دهد که ۷۴ درصد و هفت دهم درصد نسبت به این قضیه مشکوک هستند، حال آن‌که ۱۸ و یک دهم درصد باور دارند که مرکل می‌تواند این قضیه را با موفقیت رفع‌ و رجوع کند. 

«هورست زیهوفر» رهبر اتحادیه سوسیال‌مسیحی باواریا و وزیر کشور آلمان، برنامه دارد درخواست کسانی را که پیش‌تر در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا درخواست پناهجویی داده‌اند رد کند، اما مرکل با هرگونه اقدام یک‌جانبه که در تضاد با سیاست درهای گشوده او در سال ۲۰۱۵ قرار بگیرد، مخالف است. 

در همین حال قرار است «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش طی روزهای آینده با مرکل و سایر رهبران اروپایی درباره مساله پناهجویان گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز