خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آنکارا:

نگرانی درباره سیاست‌های مالی ترکیه، بی‌مورد است/ اقدام‌های آمریکا وضعیت را به هم‌ می‌ریزد

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۴۱۴

معاون نخست‌وزیر ترکیه با تاکید بر این‌که نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های مالی این کشور بی‌‌مورد است، گفت که با اصلاحات ساختاری این روند را تقویت خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «محمت شیمشک» معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت که در یک دوره قابل مدیریت به سر می‌بریم که در آن تقاضای خارجی افزایش و تقاضای داخلی نسبتا کم خواهد شد، همچنین تورم و کسری تراز جاری نیز از میان برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد که در سیاست‌های پولی اقدام‌های موثری انجام داده‌ایم. نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های مالی بی‌جا است. با اصلاحات ساختاری این روند را تقویت خواهیم کرد.

 شیمشک افزود: «متاسفانه دولت آمریکا در حال ضربه زدن به نظام بین‌المللی است که براساس خواست خود این کشور پس از جنگ جهانی دوم به وجود آمده است. باید بر این نکته تاکید کنم که آمریکا یک شریک تجاری بسیار مهم برای ما نیست. آمریکا یک کشور مهم و متحد مهم برای ما است. در برخی موضوعات اختلاف‌نظر داریم اما درحالت کلی آمریکا یک کشور مهم است».

وی همچنین گفت که ترکیه یکی از کشورهایی است که از رویکرد جدید آمریکا در زمینه تجارت و به ویژه صادرات خودرو کمترین آسیب را خواهد دید. به همین دلیل نیز در این زمینه نگرانی متوجه ترکیه نیست اما اقدام‌های آمریکا فضا را به هم می ریزد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز