خبرگزاری کار ایران

بازگشت جنگنده‌های روسیه به آسمان جنوب سوریه/ آمریکا: مداخله نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۶۵۲

منابعی در میان معارضان سوری از حملات هوایی جنگنده‌های روسیه در برخی مناطق جنوب سوریه خبر دادند. هم‌زمان واشنگتن عدم مداخله خود در این محور نبرد را به معارضان سوری اطلاع داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) می‌گوید جنگنده‌های روسیه، دست به حملاتی در درعا زده‌اند. از تابستان ۲۰۱۷ به‌ این سو، که روسیه خود بر سر آتش‌بس در مناطق موسوم به «کاهش تنش» در جنوب سوریه موافقت کرد، نخستین بار است که حملاتی از این دست گزارش می‌شوند.

این مرکز که مقر آن در لندن است، تصریح کرد، از زمانی‌که بر سر آتش‌بس در مناطق جنوب سوریه توافق شد، نخستین بار است که روسیه دست به حملات هوایی شدیدی در شهرهای حاشیه شرقی درعا می‌زند.

از سوی دیگر، منابعی در میان گروه‌های شورشی گفته‌اند جنگنده‌های روسیه، اوایل یک‌شنبه یک شهر تحت تصرف شورشیان، در جنوب‌غرب سوریه را بمباران کردند. به گفته این منابع، این حملات هوایی برای پشتیبانی از ارتش سوریه، در جریان پیشروی و تصرف مناطق راهبردی در مرز اردن، و بلندی‌های جولان که در اشغال اسرائیل است، انجام شده‌ است.

مسکو هنوز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده‌است.

پیش از این گزارشی در مورد دخالت نیروی هوایی روسیه در جریان درگیری‌های اخیر در مناطق جنوبی منتشر نشده بود. ارتش روسیه متکی به حملات خمپاره‌ای و موشکی خود در این مناطق بود.

روز شنبه سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه گفته بود که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن موفق به پیشروی در استان درعا شده و دو روستا را نیز تحت کنترل خود درآورده‌اند.

هم‌زمان با گزارش‌ها درباره حملات هوایی روسیه در جنوب سوریه، واشنگتن به مهم‌ترین گروه‌های معارض سوری اعلام کرده است که توقع نداشته باشند آمریکا برای حمایت از آنها در مقابله با حمله گسترده نیروهای دولتی سوریه جهت بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل معارضان در جنوب این کشور، که هم‌مرز با اردن و بلندی‌های جولان اشغالی است، مداخله کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز