خبرگزاری کار ایران

اسد:

نامزدی‌ام در انتخابات ۲۰۲۱ منوط به دو عامل است/ بدون غرب، سوریه را می‌سازیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۹۵۰

رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد هنوز درخصوص نامزدای‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۱ تصمیمی نگرفته است.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه «ان‌تی‌وی» روسیه در پاسخ به اظهارات سیاسیون غربی مبنی بر عدم مشارکت در بازسازی سوریه، گفت: صادقانه بگویم، این بهترین سخنان غرب در طول جنگ در سوریه است. غرب در بازسازی سوریه مشارکت نمی‌کند؛ چرا که ما این اجازه را به آنها نخواهیم داد. ما بدون غرب و به تنهایی قادر هستیم سوریه را بازسازی کنیم».

رئیس‌جمهوری سوریه گفت: «در صورتی‌که عناصر تروریستی تسلیم نشوند، ما با توسل به زور، کنترل شمال سوریه را به دست می‌گیریم».

بشار اسد درباره اتهام‌زنی‌های غرب مبنی بر استفاده ارتش سوریه از جنگ‌افزارهای شیمیایی، اظهار داشت این ادعاها به بهانه تلاش برای دخالت نظامی مستقیم و حمله به ارتش سوریه مطرح می‌شود.

وی درباره حضور نظامی روسیه در سوریه تصریح کرد، حضور نیروهای روسی در سوریه در دستیابی به توازن قدرت در جهان مؤثر است. در رابطه با روابط دو مساله مطرح می‌شود؛ نخست این‌که ما و روسیه علاقه‌مند به مبارزه با تروریسم و پیروزی بر آن در سوریه، روسیه و تمام جهان هستیم. مساله دوم یک هدف بلند‌مدت است. روسیه نقش مهمی را در تحقق و دستیابی به توازن جهانی که بعد از فروپاشی شوروی سابق از بین رفت، ایفا می‌کند.

بشار اسد درباره نامزدی‌اش در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در سال ۲۰۲۱ نیز گفت: «هنوز در این‌باره تصمیمی نگرفته‌ام، ولی نامزدی‌ام در این انتخابات به دو عامل بستگی دارد؛ تمایل خودم به حضور دوباره در انتخابات، و خواست ملت سوریه».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز