خبرگزاری کار ایران

لوئیجی دی مایو:

ایتالیا درباره خروج از حوزه یورو همه‌پرسی برگزار نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۹۷۵

معاون نخست‌وزیر ایتالیا تاکید کرد که برگزاری همه‌پرسی در خصوص باقی ماندن این کشور در حوزه پولی یورو، در دستور کار دولت قرار ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «لوئیجی دی مایو» معاون نخست‌وزیر و رهبر جنبش پنج ستاره ایتالیا در مصاحبه‌ای گفت که دولتی ائتلافی این کشور تصمیمی برای برگزاری همه‌پرسی در خصوص باقی ماندن یا ترک حوزه پولی یورو ندارد.

سخنان دی مایو چند روز پس از آن بیان می‌شود که «بپه گریلو» بنیانگذار جنبش پنج ستاره ایتالیا گفت که این کشور باید برای ترک حوزه پولی یورو در صورتی که شرایط اقتصادی ایجاب کند، برنامه‌ای جایگزین داشته باشد. وی همچنین گفته بود که باید در خصوص این مساله همه‌پرسی برگزار شود.

سخنان گریلو باعث ایجاد تلاطم در بازارهای مالی شده بود.

دی مایو در این خصوص به روزنامه «کوریره دلا سرا» گفت که دولت ایتالیا نسبت به برگزاری همه‌پرسی در خصوص ماندن در حوزه یورو بسیار «حساس» است ولی این مساله بخشی از «قرارداد» حاکمیتی که مورد توافق جنبش پنج ستاره و حزب لیگ قرار گرفت، نبوده است.

وی افزود: «دولت ایتالیا این موضوع را دنبال نخواهد کرد».

بر اساس این گزارش، «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا و «جووانی تریا» وزیر اقتصاد این کشور تاکید کرده‌اند که دولت تصمیمی برای خارج کردن ایتالیا از حوزه پولی یورو ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز