خبرگزاری کار ایران

مقام‌های پیونگ‌یانگ:

پرتاب موشکی اخیر، موفقیت‌آمیز بود

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۱۱۳

کره شمالی امروز- جمعه- از آزمایش موفقیت‌آمیز پرتاب موشک‌های بسیار بزرگ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ امروز- جمعه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آزمایش پرتاب موشک‌های بسیار بزرگ این کشور با موفقیت همراه بوده است. 

در این بیانیه آمده است: «پرتاب موشکی از طریق تخریب هدف دشمن فرضی با قدرت برتر با موفقیت کامل آزمایش شد». 

بیانیه مذکور تأکید کرده است که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی از آزمایش موشکی ابراز خرسندی کرده و به نیروهای دفاع ملی که قدرت نظامی برای دفاع از کشور را گسترش داده‌اند، تبریک گفته است.

کره جنوبی روز گذشته- پنج‌شنبه- اعلام کرد که پیونگ‌یانگ دو موشک کوتاه‌برد را به سمت سواحل این کشور در دریا شلیک کرده است.

ژاپن معتقد است که این دو موشک، بالستیک و کوتاه‌برد بوده‌اند. 

این پرتاب جدید موشکی در حالی صورت گرفته است که کره‌شمالی اخیرا نسبت به تیرگی فضای مذاکرات هسته‌ای با آمریکا ابراز ناامیدی کرده بود.

برخی مقام‌های کره‌شمالی و آمریکا در اوایل ماه اکتبر در استکهلم با یکدیگر دیدار کردند اما پیشرفت چشمگیری حاصل نشد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا و کیم در پایان ماه ژوئن در خط نظامی منطقه عاری از سلاح در مرز بین دو کره با یکدیگر دیدار و برای از سر گیری مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ توافق کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز