خبرگزاری کار ایران

ترامپ اعزام ۱۲ هزار نیروی نظامی به عربستان را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۰۰۳

رئیس جمهوری آمریکا گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص اعزام ۱۲ هزار نیروی نظامی آمریکا به عربستان در چارچوب تلاش برای مقابله با ایران را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا امروز- جمعه- با انتشار توئیتی نوشت: «گزارش منتشر شده درباره اعزام ۱۲ هزار نیروی نظامی آمریکا به عربستان دروغ یا به عبارتی دقیق‌تر، جعلی است». 

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا پیش از این نوشته بود که واشنگتن به دنبال تشدید تنش با ایران به دنبال اعزام ۱۴ هزار نیروی نظامی دیگر به خاور میانه و مهم‌تر از همه عربستان است. این در حالی است که ترامپ وعده‌هایی برای بازگرداندن نیروهای کشورش از این منطقه داده و پنتاگون این گزارش را رد کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان نیز بلافاصله به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا  اعلام کرد که پنتاگون در حال بررسی گزینه اعزامچهار تا هفت هزار سرباز دیگر به خاور میانه است تا قدرت دفاعی خود را برای مقابله با «تهدیدهای ایران در  منطقه» تقویت کند. 

ترامپ در تاریخ ۱۹ نوامبر با ارسال پیامی رسمی به کنگره تأکید کرد که آمریکا طی هفته‌های آینده تعداد نیروهایش را در عربستان سعودی به سه هزار نفر افزایش خواهد تا به دنبال حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در تاریخ ۱۴ سپتامبر با ایران برخورد کند.

ترامپ در نشست ناتو در لندن در تاریخ چهارم دسامبر اعلام کرده بود که ریاض به طور کامل هزینه انتقال نیروهای نظامی آمریکا به عربستان را پرداخت می‌کند و با توصیف آن به اقدامی بی‌سابقه، گفته بود: «چنین چیزی را هرگز نشنیده‌اید، در طول زندگی خود هرگز نشنیده‌اید که ما نیروهای نظامی را به یک کشور دیگر منتقل کنیم و هیچ هزینه‌ای نپردازیم».

تأسیسات عربستان سعودی در تاریخ ۱۴ سپتامبر مورد حملات یگان موشکی انصار الله یمن قرار گرفت که تولید پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز را متوقف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز