خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه امروز وارد تهران می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۷۳۸

یک هیأت بلند پایه دولتی به ریاست نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه امروز -یکشنبه- به منظور بررسی روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت آن و سیر شتابنده تحولات منطقه وارد تهران می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الوطن سوریه، «عماد خمیس» نخست‌وزیر، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه و «علی عبدالله أیوب» وزیر دفاع سوریه امروز -یکشنبه- در صدر هیأتی بلند پایه وارد تهران می‌شوند تا روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت آن و تحولات شتابنده منطقه و جهان را مود بررسی قرار دهند. 

منابع دیپلماتیک در دمشق اعلام کردند که این دیدار به دلیل اینکه در سایه تحولات پی در پی منطقه صورت می‌گیرد، بسیار مهم است. 

این منابع تأکید کردند که گفت‌وگوها حتما شامل تحولات اخیر که مهمترین آن ترور شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و پاسخ ایران به این عملیات است، خواهد شد. 

منابع مذکور،‌ هماهنگی و رایزنی بین دو کشور در این مرحله را بسیار ضروری توصیف کردند، زیرا مرحله پس از ترور شهید سلمانی مانند مرحله پیش از آن نیست. 

آنها تأکید کردند که حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا برای نخستین بار در منطقه سیلی محکمی به این کشور بوده و حامل پیام روشنی برای واشنگتن بود که منطقه جای آنها نیست و باید از آن خارج شوند. 

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به طور ضمنی و با تأکید بر اینکه واشنگتن به دنبال استفاده از قدرت نظامی نیست و نیز درخواست عراق برای خروج نیروهای های آمریکایی از این کشور، به کاهش تنش با ایران اشاره کرده است. 

همچنین دیدار هیأت بلندپایه دولتی سوریه از تهران پس از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در هفته گذشته و گفت‌وگو با «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه و ارسال این پیام که سرنگونی نظام سوریه امری محال است، صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز