خبرگزاری کار ایران

واکنش قرقاش به صدر نشینی امارات در بین کشورهای عربی

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۰۴

وزیر مشاور در امور خارجه امارات از صدر نشینی کشورش به عنوان بهترین کشور عربی در جهان بر اساس معیارهای گشایش فرهنگی، تنوع، فضای کسب و کار، کیفیت زندگی، تاریخ و شهروندی تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات شامگاه گذشته- شنبه- در توئیتی نوشت که امارات در صدر بهترین کشور عربی جهان در سال ۲۰۱۹ قرار دارد. 

وی ادامه داد: «این ارزیابی که بر اساس استانداردهای گشایش فرهنگی، تنوع، فضای کسب و کار، کیفیت زندگی، تاریخ و شهروندی با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای ما صورت گرفته است، موضوعی طبیعی است. مهم تقویت جایگاه ما در جهان است».

یک دسته‌بندی جدید جهانی در سال ۲۰۱۹ رتبه‌بندی هشت کشور عربی را بر اساس استانداردهای گشایش فرهنگی، تنوع، فضای کسب و کار، کیفیت زندگی، تاریخ و شهروندی مشخص کرد. 

در این رتبه‌بندی، امارات در صدر بهترین کشور عربی قرار داشته و در بین کشورهای جهان جایگاه بیست و دوم را پیش از روسیه و پرتغال و تایلند کسب کرده است. قطر نیز در رتبه دوم کشورهای عربی و سی‌ام کشورهای جهان قرار دارد. پس از آن عربستان رتبه سی و یکم جهان و مصر رتبه چهارم کشورهای عربی و ۳۶ جهان را به خود اختصاص داده‌اند. مراکش نیز جایگاه پنجم در بین کشورهای عربی و چهلم در جهان را کسب کرده است. 

این دسته‌بندی همه ساله در سایت آمریکایی «یو اس نیوز اند ورلد» با مشارکت گروه «بی‌ای‌وی» و دانشگاه پنسیلوانیا انجام می‌شود. 

در این دسته‌بندی کشور سوئیس همچنان بهترین کشور جهان برای چهارمین سال پیاپی است و کانادا در جایگاه دوم قرار دارد. ژاپن که سال گذشته رتبه دوم را کسب کرده بود، امسال رتبه سوم جهانی را به خود اختصاص داده است. 

کشورهای آلمان و ایتالیا در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند و پائین‌ترین جایگاه به کشورهای لبنان، صربستان، عمان، بلاروس و تونس تعلق دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز